Varfor forstora brosten??
Med risk för att låta töntigt präktig i denna utseendefixerade värld...
Jag har full förståelse för kvinnor, unga outvecklade tonåringar som mammor som slutat amma, som känner är brösten på olika sätt inte räcker till. Jag vill nästan gå så långt som att påstå att dagens samhälle inte lämnar oss något annat val...
Jag var själv en av dem, jag hatade min kropp (särskilt brösten) så länge att tanken att jag faktiskt är skapad som individ med unika former lät absurd i mina öron. Som 14-åring ringde jag runt till plastikkirurger för offerter och sparade slantarna.
Men idag blir jag ofta ledsen när man hör om kvinnor som av olika och fullt förstående skäl (för människan har förmåga att sätta sig in i någon annans situation, även om vi inte håller med) vill förändra sina kroppar.
Acceptans är helandets starkaste kraft och möjlighet till förändring (som jag själv har lärt den hårda och grymma vägen)!
Som så ofta sagts:
"Ge mig kraft att acceptera det jag inte förändra,
mod att förändra det jag kan och visheten att förstå skillnaden"
Sen var det det där nästintill omöjliga uppdraget att förstå skillnaden, vem påstår att en universell sanning existerar?! Men jag kan med lättnad säga att åtminstone i detta fall har jag hittat min och jag hoppas detsamma för andra kvinnor.
Jag hoppas även att vi kvinnor en vacker dag slutar att referera varandra till horor, porr och lösaktighet (och jag är tyvärr inte felfri)! Mycket känslor, handlingar, kommentarer m.m. ligger bakom varje av dessa beslut (båda att operera/inte vilja operera).
ojoj, vad klockan är mycket.. (trötthet och åsikter är svårt att kombinera ) Sov gott, flickor!