• 090208

Varfor forstora brosten??

Jag maste bara fa fraga...

Jag har verkligen jattesma brost. Men anser att jag har viktigare saker att bekymra mig over. Jag tycker dom ar fina faktiskt. Dessutom sa svalter folk ihjal overallt. Och! Jag aker hellre pa en mysig semester an spenderar tusenlappar pa tuttar.

Jag vill inte kritisera nan, hoppas ingen blir sur nu... Men jag funderar bara var tankarna kommer ifran, att man vill ha storre brost.

Bara nyfiken, inte elak...

• Svar på tråden Varfor forstora brosten??
  • Aleta
    090208 skrev 2008-09-13 18:15:52 följande:
    Jag fattar anda inte, finns det inte VIKTIGARE saker att bekymra sig over??? Lagga energi pa sadant, nar folk svalter ihjal.Passa pa att fasta nu nar det ar Ramadan!! Forst da forstar vi hur jakla bra vi har det, underbar kansla.For bortskamda, det ar vi absolut. Oj, vad vissa skulle skratta at oss om dom horde talas om detta. At man har sana sma skit-problem... Livet ar for kort tycker jag.Kanske later hard, men... Jag fattar verkligen inte.
    Jo visst finns det viktigare saker - mycket viktigare...MEN alla i västvärlden har någonting som de gör som är helt vansinnigt ur ett global perspektiv. Det är bara det att vi tycker olika saker är vansinniga. Min mamma t ex tycker att det är FRUKTANSVÄRT att folk kan ägna massor med pengar och energi på att rädda utsvultna gatuhundar när det finns utsvultna barn. "Rädda barnen först" säger hon.

Något som i princip varenda i-landsinnevånare gör som är ett enormt slöseri är att slänga mat. I Sverige slänger vi 10% av all mat vi köper. I t ex USA är det betydligt mer eftersom man dessutom alltid ska lämna mat på tallriken när man är klar.
    Om vi alla kunde sluta med det skulle vi göra en oerhört stor insats för att minska miljöpåverkan och även i förlängningen svält - oavsett storleken på tuttarna eller bilen eller TV:n eller ljudanläggningen med surround eller...
  • Vill nu
    090208 skrev 2008-09-13 18:15:52 följande:
    Jag fattar anda inte, finns det inte VIKTIGARE saker att bekymra sig over??? Lagga energi pa sadant, nar folk svalter ihjal.Passa pa att fasta nu nar det ar Ramadan!! Forst da forstar vi hur jakla bra vi har det, underbar kansla.For bortskamda, det ar vi absolut. Oj, vad vissa skulle skratta at oss om dom horde talas om detta. At man har sana sma skit-problem... Livet ar for kort tycker jag.Kanske later hard, men... Jag fattar verkligen inte.
    Tycker att du säger emot dig själv lite nu, TS, om man läser mot vad du skrivit i trådstarten, där du menar att den här tråden inte är kritik mot någon, och i detta inlägg förlöjligar du dem som väljer att göra en bröstförstoring, trots att det finns de som svälter i världen...
    Tycker att var och en får ha sin åsikt ang detta ämne, som jag tror aldrig kommer att sluta i någon förståelse för de som tycker varken det ena eller det andra i saken, men att skuldbelägga de som väljer att göra detta för att själva känna sig mer nöjda med sig själva med att det faktiskt är viktigare att tänka på de som lider av diverse globala problem tycker jag är lite löjligt. Tror inte att barnen i Afrika mår bättre för att jag, eller du inte opererar brösten!!

Själv tycker jag det är lite ovärt så mycket pengar, men skulle det vara billigare eller gratis ser jag inga hinder, då mina fina bröst förvandlats till te-påsar efter amningen... Hade inte stora bröst innan, och vill inte ha några vattenmeloner nu heller, men att i alla fall fylla ut en A-kupa skulle vara trevligt... Kasnke tillochmed en B som jag hade innan grav!

Oj, blev långt det här! Sorry!
  • 090208

Nja, vad jag menar Vill nu, ar att jag vill ha en vettig forklaring. Ar fundersam helt enkelt, och har har jag bara last saker jag last forut.
    Kanske ar det lugnare om dom som ar for brostforstoringar maila mig istallet...

Och nej Golfkillen, jag skulle inte bli helt forstord om min man lamnade mig. Han ar bara 1 karlek. Jag har sa mycket mer. Men sant som du drar upp ar karlek, jag pratar om plast (eller vad dom nu lagger in...).

Jonna83, jag kanske ska aka till Afrika istallet for att sitta har...
    Jag undrar mest over hur folk TANKER. Jag fattar val att folk knappast kommer dra till Afrika och strunta i tuttarna bara for att jag vill det...

Golfkillen igen: Glad Ramadan forresten!
    Jesus vander sig i graven varje ar over alla tusentals kr vi spenderar pa strunt. Precis som jag och xxs ar valdigt olika nar det kommer till silikonet, sa ar du och jag oxa det pa annat satt. Visst klagar jag, men inte over bussen. Glad att det ens finns en buss! Ja, jag ar en jobbig hippie, jag vet. Visst klagar jag oxa ibland.

• 090208

Och jag erkanner att jag tog i lite i mitt inlagg. Men jag laser bara samma saker som forut. Jag vill lixom forsta pa djupet hur det blir sahar...

• Jonna83

Fast jag tror att du aldrig kommer förstå iaf, hur många berättelser du än får läsa.
    Om man går igenom nått så stort som en bröstoperation med alla risker o allt vad det innebär så mår man innerligt dåligt över sina bröst. Och om man inte gör det själv, så kan man inte förstå!

Folk berättar att de gjorde det pga av de led pyskiskt över att de var deformerade, obefintliga osv osv men du kommer förmodligen fortf, tycka att det finns viktigare saker än att lägga in plast i tuttarna för du KÄNNER inte det dom gör.

Ibland måste man nog bara acceptera att man inte kan förstå allt, speciellt om man inte själv är öppen för det.

• 090208

Men om dom anda ar fina, till formen och sa..? Har man valdigt olika storlek pa dom, eller brostvartorna ser konstiga ut, da forstar jag absolut. Eftersom brosten ar sa speciella, eftersom bara tjejer har dom. Men storleken...

Nej, du har antagligen ratt, jag kommer nog inte forsta detta. Man maste ju ma valdigt psykiskt daligt om man ar beredd att gora nat sant...

• Tooticki
    090208 skrev 2008-09-15 16:21:40 följande:
    Men om dom anda ar fina, till formen och sa..? Har man valdigt olika storlek pa dom, eller brostvartorna ser konstiga ut, da forstar jag absolut. Eftersom brosten ar sa speciella, eftersom bara tjejer har dom. Men storleken...Nej, du har antagligen ratt, jag kommer nog inte forsta detta. Man maste ju ma valdigt psykiskt daligt om man ar beredd att gora nat sant...
    Hmm, man kan väl inte förändra bröstvårtorna med operation?
  • 090208

Inte..? Jaja, men ni forstar hur jag menar. Om det endast har med storleken att gora, da ar det liiite... Jag menar, gar det verkligen inte att leva med det?

• Jonna83

som sagt... om man inte lider av det själv, tänker på det 24 tim om dygnet, mår dåligt av att inga kläder sitter bra, känner sig okvinnlig osv osv osv så kan man nog inte förstå.

Eftersom många genomgår operationer, vilket jag tror ingen tycker är nån liten grej, så är det förmodligen så att de faktiskt inte kan/vill leva med det. Man får nog lita på var och ens eget omdöme. Du kommer förmodligen aldrig göra en bröstoperation, fine! Om mina bröst blir utammade o ser ut som taxöron då kommer jag göra en. Fine!

Jag tror kanske att man lixom får acceptera att det är som det är.

• Vill nu
    090208 skrev 2008-09-15 17:32:42 följande:
    Inte..? Jaja, men ni forstar hur jag menar. Om det endast har med storleken att gora, da ar det liiite... Jag menar, gar det verkligen inte att leva med det?
    Jag tror, som sagt, att det här är något som du ändå inte kommer att förstå dig på, eftersom du inte VILL förstå! Ibland gör folk saker som man inte förstår varför, men man får nog bara acceptera att alla är olika, och vara glada för det. JAG personligen kan inte förstår t ex hur man kan börja röka, hur man kan välja att låta bli att klippa håret med jämna mellanrum, hur man kan tycka att lakrits är gott osv osv. För den skull kan jag ju inte tycka att de människorna gör fel, eller hur? Det är ju deras val, och förhoppningsvis väljer de att göra det de mår bra av!
Svar på tråden Varfor forstora brosten??