• avil

Hur göra vid mellannamn??

Jag ska behålla mitt eget efternamn som mellannamn,o ta mannens sedan som efternamn-hur blir det i praktiken-kommer jag använda båda?
    eller blir det bara det riktiga ,mannens efternamn ,som även blir det enda jag använder??
    hur funkar det?
    eller kommer jag alltid heta mina 2 både mellannamnet o efternamnet ihop?
    hoppas ni fattar!!

• Svar på tråden Hur göra vid mellannamn??
  • avil

vet ingen hur det funkar egentligen??
    jaja,då kallar jag mig båda namnen alltid. Vilket jag är mest bekväm med!!

• Stjärnblomma

Jag använder oftast båda namnen för jag tycker det är roligast! Men det är ju efternamnet som är officiellt efternamn och viktigast.

• sockerbollen

Jag har ett mellannamn sedan tidigare och på post, legitimation och pass, i jobbmail, lönelista m.m. så står både mitt mellannamn och efternamn utskrivna. Så du kommer kalla dig båda namnen alltid. KRAM!

• Paeonia

Har inte varit gift så länge men när jag skriver under använder jag bara efternamnet det blir för långt annars och raden räcker inte till.......Har ännu ej skrivit under något viktigt papper så de gångerna måste jag kanske använda alla namnen????

Men på alla kort som jag nu måste byta står alla namnen med. På post som kommer numera står också alla namnen med.

Jag tror man kan göra lite som man vill. På viktiga handlingar är det ändå alla namnen som gäller men i vardagen gör man det som känns bekvämast

• Iluna

på våra barn ville vi ha bådas efternamn, men de fick man ju inte, så vi har ett efternman som synligt mellan namn och de andra som efternamn. Å när vi skriver om dom eller på papper för dom använder vi båda namenen med ett bindestreck mellan.
    Larrson-Mancho

• avil

kommer nog bli svårt att bara säja det nya efternamnet! för det "är ju inte jag"! liksom......
    Får väl se hur det blir.

Svar på tråden Hur göra vid mellannamn??