• pialotta124

Lurendrejare på BT...

Har sålt en brudslöja här på BT och var dum nog att skicka den innan jag fått in pengarna på mitt konto. Ville vara snäll eftersom hon hade halvpanik och skulle göra sin provuppsättning om bara ett par dagar och hon meddelade att pengarna var insatta på mitt konto. Det är de fortfarande, trots att jag har mailat och påpekat att jag ännu inte fått några pengar. Även om inte summan vat gigantisk så tycker jag att det är skurkaktigt att luras på det här sättet. Hoppas att slöjan skavde, nu i lördags när du blev "fru P" på riktigt och inte bara på låtsas som du kallade dig här på BT...

• Svar på tråden Lurendrejare på BT...
  • Nalle Puh 40

Usch, för falska människor. Tyvärr så kan man inte lita på någon nu för tiden

Tycker så synd om dig och det spelar ingen roll om det är en stor eller liten summa, är lite fult gjort ändå...

• Nalle Puh 40

Är lika fult gjort ändå, ska det stå

• AniMann

vad tråkigt!
    Hoppas människan läser detta och skäms riktigt mycket!

• Lissdaniels

Ja det är fult och jag fick mera vatten på min kvarn att inte handla av privatpersoner via internet

• Äntligen dax!
    Lissdaniels skrev 2008-09-08 21:42:21 följande:
    Ja det är fult och jag fick mera vatten på min kvarn att inte handla av privatpersoner via internet
    Och jag har handlat massor! av privatpersoner på alla möjliga säljsidor på internet... Jag tror det gäller att verkligen "känna av" människan på andra sidan affären... Tex, tror jag absolut det är mindre risk att bli blåst om man dealar med en person man har alla uppgifter om, namn adress, telefonnummer - gärna ett hemnummer också, inte enbart mobil. Brukar kontrollera så att personen finns på tex hitta.se - anonyma gillar jag inte, då går affären fetbort omg...

Fyyyy skäms på dig som lurat ts - hoppas du ser detta och ångrar dig bittert!
  • Kärlek ger näring åt själen

nä men ush.. hoppas verkligen att personen som lurat ts kan stå för sina handlingar och göra det rätta istället.

• Humlan66

Jag har också handlat mycket av personer både på tradera och ebay och inte blitt lurad, men nog finns det alltid
    och andra har handlat av mig me trots att jag har skyddat nr, men jag skulle aldrig drömma om att lura nån
    Finns ett ordspråk * what comes around goes around* så den so lura dig kommer säker att få tillbaka på nå vis ;)

• Zsarah

Det kan inte vara så att pengarna har hamnat på fel konto, att hon har skrivit fel kontonummer?

• Taha

Fy va fullt.
    Ett tips (som om sånt hjälper i efterhand) är att be dem scanna in och mejla över insättningskvittot så att man kan se att pengarna är insatta. Då behöver man inte vänta tills den reggas på ens eget konto.

Men ihåg att det verkligen ska stå att betalningen har skickats så att de inte bara reggar den som en kommande betalning och sen tar bort den efter att du fått kvittot.

• HurraViSkaGiftaOss

Skriv vem det är så hon får skämmas

• Zsarah
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-09-09 15:54:42 följande:
    Skriv vem det är så hon får skämmas
    det fanns bara en fru p***** som gifte sig i lördas..
  • pialotta124

Tusen tack för alla uppmuntrande och stöttande kommentarer! Jag har alla uppgifter på den här personen och trodde därför att det var "safe", men det var det alltså inte. Jag har själv både köpt och sålt på ebay, blocket, tradera, BT osv och varken blivit lurad eller lurats. Jag har kollat mitt konto flera gånger och påminnt personen i fråga via mail, men utan resultat. Jag går väl inte precis i konkurs, men visst behövs extraslantarna såhär månaden efter vårt bröllop...
    Kram/Pialotta

• Celeste97

Jo, det händer skumma saker på Köp&Sälj...
    Har ute en annons nu som jag fick 3 olika svar på redan första dagen. Kul tänkte jag, och skönt att få sålt så fort! Nu har jag i tur och ordning varit i kontakt med alla tre intressenter och de har bara slutat höra av sig!? En tjej fick t.o.m. min adress och skulle ringa innan hon gav sig av hemifrån...
    För att inte tala om att två-tre personer hört av sig för att fråga var jag köpte min utannonserade vara, utan att vilja köpa av mig!?

• dfk

Usch! säger jag bara. Har själv blivit lurad så jag vet hur det känns...

• MCB

Tyvärr så händer sådant dagligen. Jag har själv råkat ut för detta när jag har annonserat och folk inte ens dyker upp enligt tid eller i huvudtaget. Där dem faktiskt inte ens ringer och säger att dem har ångrat sig. Tycker inte att det kostar så mycket att ringa och bara avboka. Skulle vara mindre pinsamt från deras sida om dem ringde och avbokade i sista minuten än att inte höra av sig alls.

• lillabruden

det hemska är att det kostar en dyrt att vara vänlig och ställa upp för en främling i nöd... inte nödvändigtvis ekonomiskt utan det kostar en mycket känslor och energi. Men TS, försök att inte dömma andra efter henne, inte behöver du göra om en sån här sak men man får, för ens egen skull, försöka att se det bästa i folk och lita på dem (med måtta..)

Tänk ändå, nu har denna fru P förlorat sin ställning här....kanske det är det bästa resultatet när man inte betalar för sig.

Svar på tråden Lurendrejare på BT...