Vill nu skrev 2008-09-09 19:28:08 följande:
Oj, ja, det är svårt när man vill bjuda många! Vi har lyckats begränsa oss til 40 pers, och det känns rätt bra! Kan förstå att det känns konstigt med vit maränklänning då! Det enda jag VET är att jag vill ha en klänning med släp! Har också hittat en underbar krona som jag är totalt döförälskad i, så det blir nog en enklare klänning... Hade först tänkt ha en som bröt av med lite rött, men det känns som det kan bli lite too much med krona, släp, slöja OCH rött... Vi har valt färgtema mörkrött, vitt och silver(frostigt)! Tycker det låter jätteläckert med wellpapp på borden! Funderade du på färgade dukar under, eller?Vi bor i Umeå, och de senaste tre åren har vintern varit som bäst i mars, så vi håller tummarna!
Vi pluggade i Umeå, bodde där i 5-6 år (på Ålidhem, var annars? och Ålidhöjd) och sonen är född där. Under stor vånda flyttade vi därifrån för 10 år sedan men jag trivdes jättebra. Fanns inga jobb för ffa maken i Västerbotten (han är civilingenjör) då. Vilken kyrka blir det ni gifter er i?
Ja ev färgade dukar eller vita dukar med mörkröda rosenblad eller nå´t utströdda på wellpappen. Nåja, det är ju ett tag kvar, vi hinner fundera klart senare!
Släp är tjusigt men dels gifter vi oss borgerligt och det känns lite "overkill" med släp, dels är jag rädd att snubbla på släpet. Tänk att falla pladask just som man är på väg in till vigseln!
40 pers är ganska lagom, så hinner man prata med alla, vi har varit på så många fester som andra ordnat så vi vill "bjuda igen" och därför sväller gästlistan lätt. Då är ändå flera kusiner bortplockade för att vi inte umgås med dem annars.