Inlägg från: hummle |Visa alla inlägg
  • hummle

Mars 2009

hello här inne!
    här e en t som vill sluta upp i er gemenskap

ska gifta oss den 7:e som jag ser att några fler här inne ska.
    blir en liten o familjär tillställning då vi har 3 små barn.

* bokat kyrka
    * min mamma syr klänningen o dvs andra kläder
    * håller d sedan hemma hos mor/svärmor,
    (ska kläcka hemlisen idag t svärmor så får vi se vem d är hos)
    * tårta gör svägerskan som e konditor, inte bestämt utseende än

japp d e såååå långt vi kommit, hmmm...
    eftersom d inte e direkt säsong så känns d rätt lugnt men vill ha d mesta bestämmt innan jul så man kan mysa i lugn o ro

jo färgtema: silver, lilanyanser samt vitt.
    sitter o klurar på inbjudan o så, ska inhandla i slutet av månaden o sätta igång m d sen. skickar oxå så d kommer första veckan på d nya året

• hummle

Vill nu skrev 2008-10-12 12:19:44 följande:

Spännande att berätta för svärmor! Vi tänkte överraska alla med inbjudningsjulkort, men det är ju så svårt att hålla tyst! Vill bara skicka de förbaskade korten NUUU!!!
    min mor o svägerska vet ju eftersom d är delaktiga och svärmor e tänkt att be om hjälp m lite mingelmat o sådär. kan ju vara bra o veta om hon vill o då MÅSTE vi ju fråga
    men nervigt iaf...

vi ville oxå överraska alla men blir svårt då vi behöver hjälp. (har man släkt m yrken innom bröllopskategorin känns d mkt dumt att inte tillfråga, vill inga ledsna miner ha. dessutom e d mkt duktiga)
    men d e ju SUPERSVÅRT att hålla kakhålet igenmurat, håller m dej. tur att forumet finns så vi kan tjöta av oss o glädjas m varandra
  • hummle

Har "kläckt" nyheten o hon blev SÅÅÅÅ glad, började nästan gråta!
    D lutar till att ha mingel hos min mor efter vigseln men inget e spikat.

Funderar på fotograf o så nu... Hur har ni tänkt er?

Fam Hull: mkt man ska o inte ska just när man gifter sej.
    själv e jag lite vidskeplig o syr ingen klänning för d skulle jag ALDRIG hinna lr bli nöjd m. jag e bara en hobby sömmerska som kan sy en gardin lr så tyvärr ärvde jag inte den kreativa sidan av min mor
    blir spännande att se slutresultatet.

• hummle

Fam Hull skrev 2008-10-24 13:54:13 följande:

Just det, har ju bokat fotograf/sminkös/frisör oxå! Samma tjej som ska fixa allt.Sen har vi börjat fixa med inbjudningarna. Skulle från början klippa o klistra själva, men hittade en sida det faktiskt blev billigare att beställa än att göra själv. Nu ska vi ju inte ha nåt traditionellt bröllop så inbjudningarna är inte heller dom i traditionell modell. Men vi har hittat ett kort som passar oss och vårat tema.
    va mkt du hunnit med, nu blir jag riktigt sporrad ju
    e d samma person till foto samt smink o hår? lr bara jag som fatta helt fel kanske.
    lite nyfiken på vem du valt samt vart du beställt inbjudningarna ifrån.
    ska på jakt imorgon för o hitta grejer t inbjudningarna. o senast nästa vecka ska jag boka fotograf, nån som skall göra brudklädseln samt präst.
    snart kan vi m beställa från skattemyndigheten....
Svar på tråden Mars 2009