VARNING! Annonser på forumet syns i sökmotorerna!
Jag skulle vilja varna andra för att inte råka ut för samma tråkiga historia som jag just gjort!
Vi planerar bröllop i all hemlighet, endast de närmsta och de som ska hjälpa till vet och vi vill verkligen ha det hemligt för så många som möjligt. Låta de flesa bli varse med ett inbjudningskort.
Då jag letar brudklänning har jag annonserat här på forumet i köp och säljavdelningen. Jag skrev ut mitt namn och min mailadress så att människor enkelt skulle kunna få tag i mig och skicka bilder. Vad jag INTE visste var att Bröllopstorgets sidor blir sökbara via sökmotorer som Google etc. Det blev jag varse då en kusin ställde mig mot väggen och frågade när bröllopet skulle bli av. Jag försökte förklara bort det hela men vad säger man när hon googlat på mitt namn och hittat "brudklänning sökes" på bröllopstorget?! Jag är ensam om mitt namn så det går liksom inte att bortförklara.
Det är så TRÅKIGT! Nu har jag tagit bort annonsen men likt förbannat kommer det upp träffar då jag googlar mitt namn där man tydligt ser mitt namn, min mail och att jag söker brudklänning...
Jag har kontaktat supporten här på Bröllopstorget plus en communityansvarig och jag hoppas verkligen att de kan hjälpa mig att ta bort annonsen från sökmotorerna. Hoppas även att de kan skriva, klart och tydligt, att alla annonser, och alla foruminlägg, blir sökbara för jag antar att jag inte är den enda bruden som söker klänning men inte vill basunera ut bröllop via google...
Så; VARNING för att annonsera om du inte offentliggjort bröllopet!
Och; jag vill GÄRNA komma i kontakt med någon ansvarig som kan ta bort min annons så om ni ser det här, snälla kontakta mig omgående- börjar bli desperat!!!