• ANToM

Presentkort = trist???

Vi ska snart på bröllop men har ingen aning om vad vi ska ge i present. Paret ifråga önskar sig inget särskilt och har redan det mesta... En knivig situation så att säga.

Vi tänkte att ett presentkort kanske vore okej, men det känns så himla trist och opersonligt..

Vad tycker ni? Är det någon som har något kul förslag på vad man kan skriva på kortet för att "lätta upp" det lite?

• Svar på tråden Presentkort = trist???
  • Hope2008

Varför inte sätta det i en korg med lite "smått och gott"? Inga dyra saker utan kanske lite goda kex, choklad eller något?

• jenba

jag tror vi köpte presentkort på ticket när min kusin gifte sig.
    tror dock att de önskade sig det, tror det skulle gå till bröllopsresan.

men jag kan också förstå att du tycker att presentkort är lite opersonligt, men det är ju väldigt använtbart till den som får det

hoppas du hittar på ngt bra!

• misstrixie

Jag är jätteglad för presentkorten vi fick i bröllopspresent!

• lillP

vi köpte presentkort/upplevelse på öl- och ostprovning till en kompis som gifte sig nyligen. Det blev väldigt uppskattat (men sen vet vi ju att det är förtjusta i både öl och ost ) Kanske kan det vara något?

www.boxexperience.se
    www.liveit.se

• lillP

vi köpte presentkort/upplevelse på öl- och ostprovning till en kompis som gifte sig nyligen. Det blev väldigt uppskattat (men sen vet vi ju att det är förtjusta i både öl och ost ) Kanske kan det vara något?

www.boxexperience.se
    www.liveit.se

• kalevala

vi önskade bara presentkort på ing eller pengar ..... vi har gett upplevelser till de varit på som ej önskat ngt särskilt ....fin resturang.....hotellnatt .....
    sätt som sagt ovan på ett fint vin i en gotte korg ....
    treligt ....bättre än ngt krims krams .......

• jenli

SEB:s presentkort (bankkort)som man laddar med valfri summa är bra så kan de använda "presentkortet" där de vill.

• Fenixx

presentkort är väl alltid uppskattat.

• jenli

Då kan du även använda egna kort till kortet. Kan bli kul.

• 27juni2009

Lite OT, Men jag blev nyfiken på SEB.s presnetkort. "laddar man det med pengar o designar framsidan enligt eget tycke o sen kan brudparet nyttja kortet i vilken affär som helst? Lät ju kanon

• jenli

Ja du kan ladda upp bilder som är tagna med t.ex. digitalkamera och ha på kortet. Det kostar 65 kr att skaffa kortet, du kan ladda det med 200-5000 kr tror jag det var. Det är ett mastercard så det går att använda i alla affärer som tar det och i bankomater. Pin-kod kommer separat.
    Jättekul var det att ge bort, det var tydligen uppskattat oxå.

• allehanda

Presentkort är enligt mig en mycket trevligare present än pengar,jag kan styra det lite men mottagaren bestämmer själOMom och NÄR, oavsett om det är ett restaurangbesök eller tillskott till nya soffan

• blivandefrularsed

Vi uppskattade också alla presentkort. Fick bla annat ett på en dubbelmassage dit vi kan gå ihop och slappna av i höst!

• Melis

Måste berätta om vad vi fick, vilket jag tycte var jättebra... Vi fick en fin flaska som var fylld med tior, de visste att vi har det mesta och sen ville de inte köpa ett presentkort då de begränsar. Det tyckte jag var jättefräckt så nu har vi bara fortsatt lägga i mer o mer tior... (efter att ha räknat vad vi fick av det) tanken är att det sen ska gå till nån resa. När flaskan är full så bestämmer innehåller vad resan blir...

• tolonta

Vi fick presentkort på i en möbelaffär, och presentkort på Ticnet. Båda var jättebra!

Ett annat presentkorttips är att kolla på www.presentkortstorget.se Där kan man själv välja bland en massa butiker, vart man vill hämta ut sitt presentkort.

• ANToM

Tack för alla tips! Hittade en massa roliga alternativ!

Tackar tackar!!

• f1bride

Hm, jag vill helst inte ha presentkort på mitt bröllop - å andra sidan har jag då gjort en ordentlig önskelista Ett tips är ju liknande det där med tiorna, att göra origami med tjugo-lappar i en torkad blombukett osv.. Det fick min pappa när han fyllde 50 får många år sen och jag minns det fortfarande som en lysande present!

• f1bride

Det svårta med presentkort är ju att man kanske inte hittar nåt man vill ha/som kostar lika mycket som presentkortet är på, i den utvalda butiken..

Om du vill ge upplevelser, eller massage kan du ju kolla upp så att paret är villiga att gå på det också Själv vill jag inte gå på massage och vet flera som fått sådana presentkort men som inte använt dem.... och det är ju lite trist =/

• 27juni2009

jag tyckte seb´s presentkort verka toppen bra! man väljer själv avr o vad man vill handla n den som ger bort det akn ju alltid hinta i kortet om att man tänkt det som ett bidrag till ex husrenovering/bröllopsresa o dyl

Svar på tråden Presentkort = trist???