• ifosnna

Orange och rosa????

I min bukett ska det vara gerbera och lite kvistar, men undrar vad ni tror om riktigt oranga gerbera ihop med ljusrosa...kommer det kanske att skära sig?

• Svar på tråden Orange och rosa????
  • galaxen

Jag skulle nog välja en starkare rosa färg, knallrosa gerbera istället för ljusrosa. Tror att det gör sej bättre. Har en känsla av att det blir för stora kontraster med knallorange och ljusrosa. Vad ska du ha för kvistar? Välj nån riktigt mustig grön kvist till så kommer det nog att bli tjusigt.

• ifosnna

hmmm...ja du har nog rätt...men kvistarna tänkte jag ha som vanliga bruna, typ träkvistar lite "krulliga" nästan :)

• galaxen

Aha du menar trollhassel? Det är ju fräckt till. Men du, be floristen om råd. Dom är ju proffs på det här med färger och så.

• ifosnna

ja, det kanske det heter, tack för rådet

• J D

Jag tycker att orange och rosa alltid är jättefint ihop, finns få färger som skär sig på ett snyggare sätt än dem!

• avil

rosa o orange är fint!! speciellt gerberan!

• PL080802

Mina tärnor hade orange och cerisa klänningar, var väldigt fint ihop!

• dfk

Det är snyggt tillsammans, men jag tycker själv också att en stark ceriserosa o orange är häftigare ihop.

• 1700tal

Håller med om att en starkare rosa bli mer effektfullt. En ljusare ton av rosa kommer försvinna bort bland det orangea. Små trollhasselkvistar kan bringa lite mystik in i buketten men be en florist att "spåna" tillsammans med dig... Lycka till!

• Ljungfru

Allt handlar om propotioner. Har man en ljusare rosa får man ha mindre av det orangea om inte det rosa skall försvinna. Man kan ju också bygga ut det rosa med olika nyanser. En duktig florist vet hur han eller hon skall få till detta.
    Lycka till!

• Vitt guld

Jag gillar orange + rosa ihop! Jätteläckert!

• allehanda
    galaxen skrev 2008-09-12 13:57:15 följande:
    Aha du menar trollhassel? Det är ju fräckt till. Men du, be floristen om råd. Dom är ju proffs på det här med färger och så.
    ORMHASSEL är det, trollhassel är raka pinnar med stora kvastiga hänge
Svar på tråden Orange och rosa????