• emelieochlinus

Hjälp! Biltrassel krossade (nästan) bröllopsbudget.

Vet inte riktigt om det hör hemma här men jag fick i alla fall hjärtat i halsgropen vad gälller vår bröllopsbudget.
    Antisladdsystemet (ESP) på vår endast 2 år gamla bil har precis gått sönder. 20 000 skulle det kosta att laga. Typiskt nog gick den sönder bara 1 månad efter att garantin gått ut. Skulle den gått sönder 1 månad tidigare hade reparationen gått på garantin!

Jag såg tjugo tusen kronor av bröllopsbudgeten flyga och fara ända tills Ford i Linköping själva tyckte att "det var ju surt för oss att det hände precis när garantin gått ut" så de beslutade att stå för hela reparationen. Ibland blir man överraskad åt det positiva hållet! Heja Ford i Linköping!

• Svar på tråden Hjälp! Biltrassel krossade (nästan) bröllopsbudget.
  • JBB

Va fint gjort av Ford i Linköping, tur att det finns snälla människro som hjälper när dom kan

• lillP

det finns hopp om mänskligheten

• mme Plantier

Åååh, vad bussigt! Man blir ju superglad!!

Måste fråga, vilken sorts Ford har ni?

• emelieochlinus

Ford Focus -06, har funkat hur bra som helst hittills och vi trivs jättebra med den.

• Fenixx

wow vad bra gjort av dem! tummen upp!

• dfk

Vad glad man blir att få höra sånt här!

• Aleta

Bravo! Vilken service på det företaget!

• emelieochlinus

Sådär! Då var den lagad - till en kostnad av 0kr! Skönt...

• madeleine84

ni hade riktigt tur. vi hade en mazda 6 05 som klimat anläggningen gick sönder på 1 månad efter 3 års garantin hade gått ut. ringe dit vi köpt bilen. dom säljer bara mazda och ford. ville inte alls hjälpa oss. skulle hamna på 10.000 - 15.000 var helt galen. vägrade betala dom pengarna så vi gick och köpte ny bil istället. hade ändå tänkt göra det men kanske inte då. så jag köper aldrig en bil där igen...

• Snäckan4

Förstår hur du känner dig... Imorse hade någon kört på vår bil på parkeringsplatsen och sen smitit. Visst går det på försäkringen men självrisken är ändå sura pengar.

Svar på tråden Hjälp! Biltrassel krossade (nästan) bröllopsbudget.