• lillajag77

Rutviks bygdegård, Luleå

Hej alla lulebrudar! Vi ska gifta oss i Rutviks bygdegård nästa år och jag undrar om det är nån som har koll på borden där, hur breda och långa är de? Ska inhandla dukar och då kan det ju vara bra att veta. Hur många personer ryms vid ett bord, var det 6 st? Hur upplevde ni ljudanläggningen på plats? Nåt annat man bör tänka på?

• Svar på tråden Rutviks bygdegård, Luleå
  • Daa

Hej. Vad kul att ni ska gifta er!
    Försöker minnas måtten på borden. Tror att de var 1,5 långa och att vi hyrde dukar som var 2,4 (f ö ett tips att hyra om man inte ska använda dukarna senare). Minnet... I alla fall så ryms 6 personer vid varje bord utan problem.

Vi hade 70 gäster och skulle duka med dubbla uppsättningar bestick, men det fanns inte tillräckligt för det så vi lånade ihop lite privata. Hon som är ansvarig för lokalen sa att de skulle diskutera om de skulle köpa in fler bestick. Vet inte om det är gjort, men det kan vara en sak att tänka på.

I övrigt är vi mycket nöjda med lokalen.

• lillajag77

Vad bra att veta angående besticken.

Funderar en del på dukarna. Hur stora behöver man ha? Hur långt hänger en duk ner egentligen? Hade tänkt sy lite egna nämligen. Nån som har koll på bredden på borden. Vad är standard?

• hannapanna2008

Hej
    Vi hade vår fest där i somras, var 84 st totalt. Vi började duka med dubbla bestick men insåg snart att det inte räckte...

Borden är 180 x 80 cm.

Bara att fråga på om det är nått annat du behöver veta.
    Jag har lite bilder från dukningen i mitt galleri

• lillajag77

Ni som har hyrt dukar, var har ni gjort det och vad kostade det?

• Daa

Vi hyrde på Textilservice i Boden. Fina linnedukar för 35:- per duk.

• cazan

Var tvungen att kika in här när jag såg rubriken! Min mamma är uppväxt i Rutvik med sina 11 syskon på 50-60-talet. Har fortfarande mycket släkt kvar i Luletrakten, men har inte varit i Rutvik på 10 år. Mormor och morfars gamla hus finns fortfarande kvar (de gick bort för längesen) och min morbror har skrivit om sin barndom i Rutvik så jag har läst mycket om trakten. Sist vi var uppe hade vi paltfest med släkten just i Rutviks hembygdsgård. Ursäkta att jag hoppade in här och blev nostalgiskt!

Lycka till!

Svar på tråden Rutviks bygdegård, Luleå