Hjälp?! Hur funkar det med tärnklänningen?
Är det jag som brud som betalar tärnans klänning? Eller hur går det till?
Är det jag som brud som betalar tärnans klänning? Eller hur går det till?
Nej, vanligtvis inte. Att vara tärna är ett hedersuppdrag.
Undataget är förstås om du har krav på färg och modell så att tärnan måste skaffa något hon aldrig kan använda igen.
Min tärna fixade allt sitt själv men kanske kan ni mötas på halva vägen och tex betala hälften var om tärnan ska ha något särskilt?
jag ville ha vissa färger och ville ju att mina två tärnor skulle matcha. Så jag köpte tyget och tärnorna betalade sömmerskan för att sy upp kläderna, och då fick de även bestämma hur toppen och kjolen skulle se ut så att de kunde ha användning för dem senare oxå!
Mina tärnor ville betala för klänningarna själva eftersom de ansåg det som en stor ära att få vara tärna, det hade också varit att följa seden. Men eftersom jag ville att de skulle ha en viss klänning så valde jag att köpa denna klänning åt dem. Som en kompromiss fick de själva ansvara för ev behov av skrädderiarbete (en av tärnorna behövde lägga upp sin klänning).
Jag kommer betala min tärnors klänningar, kommer beställa dem från USA, så de kommer inte kosta så jättemkt, men ändringar på klänningarna står de själva för,även hår o smink...
Alla tre ville betala själva, men ja ansåg eftersom ja hade specifika krav på hur den skulle se ut så tyckte jag att ja kunde betala dem.
Men ja tycker absolut inte att det är fel att låta tärnan betala själv
jag var också osäker med detta. så pratade faktiskt lite med min tärna hur hon kände, då det ändå är en klänning som hon inte kommer kunna använda mer så kanske. men hon ville ändå stå för klänningen själv.
så blir att jag köper någon fin present och frisören för henne istället.
Jo min tärna är bara 17 år, så hon har ju ingen inkomst. Så nog kommer jag hjälpa henne.. MEN hon är en shoppoholic! Så hon kanske redan har nåt fint hemma!
jag kommer att betala min tärnas klänning. Hade tänkt fråga min snart 15 åriga systerdotter om hon ville vara min tärna så kan ju inte direkt ställa några ekonomiska krav på henne
hehe nä det kan man ju inte..
Min syster kommer att betala sin klänning själv men min svägerska tror att vi ska betala hennes klänning (vilket min svärmor oxå tror) hur ska man göra för att lite fint säga att de ska stå för det själva?
Tärnan har betalat sin egen klänning (den är ganska enkel inte så dyr men jättefin) Jag betalar hennes hår och blommor. Tyckte det kändes bra!
Hon är så bra = )
det finns jätte många fina tärnklänningar som inte alls är så dyra nu, helt underbart
Ska alla dom vara tärnor?
Ja både min syster och min svägerska ska vara tärnor.
Mmm ok.. Ja då kan det ju va lite knepigt om ni ska betala den ENAS bara.. Hur kommer det sig att ni ska göra så?
Det ska vi inte göra. Men min svägerska tror att vi ska göra det. HAr ingen anning varför han har fått för sig det. Svärmor verkar tro det samma.