• Tikka

Rött/vitt men inte jul...

Vet inte om det här ska ligga här...
    Tänkte kanske har rött och vitt som temafärger. Nån som haft det eller varit på en sån fest eller ett bröllop med de färgerna? Det ska inte vara vid jul så inga tomtar och sånt... Tänkte kolla på mellandagsrean efter ljus, dukar och sånt, men behöver massor med nya fräscha ideér. Kom gärna med för- nackdelar med dessa färger.

• Svar på tråden Rött/vitt men inte jul...
  • Freckles

Jag tycker också att vitt och rött är underbara färger! Det gäller dock att luta mer åt det vinröda hållet och inte röd som tomteröd för det är då det kan bli jul-varning.
    Vi gifte oss förra lördagen och hade vitt, rött och guld som färger.
    Vita dukar med vinröda rosblad utströdda, samt vinröda linneservetter och vitt porslin med guldkant samt placeringskort skrivna i guldtext.
    Det var otroligt vackert!

E övertygad om att du kan lyckas få det riktigt snyggt med dessa färger.

• Fenixx

vi hade tänkt från början att ha rött/vitt/guld som tema. väldigt fint.

• Tikka

Vinrött var min första tanke, men den är så vanlig och min moster gifte sig nyss med stort bröllop där allt var vinrött eller silvergrått. Det var otroligt vackert, men jag vill liksom inte göra samma sak. Det är ju ganska många gäster som blir bjudna igen.

• becky79

jag tycker rött och vitt tema går året om, men... jag anser inte att julen måste vara röd vit :)
    (jag har olika färger på granen osv varje år, jag passar på då dagarna innan jul o handlar fr ikea.)

nåja till annat....
    röda rosor på vitt dukat bord, man kan ha röda servetter vikta till hjärtan, rosen blad...o likn.

Rött är ju kärleksens färg så det är absolut helt snyggt.
    ang din mosters bröllop, jag var på min kusins bröllop 2v innan vårat och då hade dom valt samma blåa färg som vi, men våra bröllop var inte det minsta lika på något sätt, så... man behöver bara lite egna ideer.

svenska tiimari sidorna funkar tyvärr inte men ifall du vill ha insperation kolla på:
    www.tiimari.fi/askarteluohjeet/askarteluohjeet.php
    och klicka på tex Häät ja juhla (lue uusi...) då kommer du till insperations bilder.

• Tikka

Oh, Martha Stewart, henne hade jag helt glömt bort. Måste kolla in sidan, hon gör ju massa bra grejer.

Svar på tråden Rött/vitt men inte jul...