• sokkerstruten

Brudgums kläder är inte lika i usa!

Hej!

Vi bor i usa men flyttar hem inför bröllopet i februari!

Nu till problemet, här så finns det bara Tuxedo som bröllopsplagg. Något som frockcoat verkar inte existera!

Vi har hittat en variant på frcokcoat, dvs en längre tuxedo/jacket/kavaj. Men inte en exakt frockcoat!

Hur gör ni som bor utomlands med brudgummes kläder? Har ni förbeställt hemma i sverige eller hoppas ni att dem har samma vecka som ni kommer hem? Eller kör ni med det som finns där ni bor?

Och sen bestman, vad ska han ha för kläder, kostym och samma färg på västen som brudgummen eller samma som tärnorna, ska han ha kravatt som brudgummen eller slips?

Hjääälp!!:)

• Svar på tråden Brudgums kläder är inte lika i usa!
  • Sofi78

Jag bor i London & skall gifta mig i Stockholm. Jag rigde till affaren dar jag skall hyra & fragade. Svar: Vi har en lista med matt som vi behover, fyll i & skicka tillbaka. Sma andringar kan goras samma dag, boka bara in tid nar ni skall hamta upp kladerna & sag till att andringar kan vara nodvandiga. Tar ett par timmar. Hoppas det hjalper

• harthurs

Vi ska gifta oss hemma i Sverige i november. Min blivande kommer hyra frack hemma da det blir for dyrt att hyra harifran Canada for 3 veckor.. Vi gifter oss i en liten stad sa det blir inga problem sa dom trots att vi kommer hem veckan innan..

Min blivande kommer ha svart frack (pingvin), vit skjorta, ivory vast och kravatt. Min klanning ar ivory sa jag har hort att da maste hans ocksa vara ivory.
    Har inte bestamt an om hans bestmans ska ha morkrott som mina tarnor eller ocksa ha ivory.. Men de komemr ha kostym och vanlig slips da jag villa tt min blivande ska 'sticka ut' lite

Svar på tråden Brudgums kläder är inte lika i usa!