Betala sin del av bröllopet med att sälja en del av sina fonder?
Jag tror nog att du tar åt dig lite mycket och läser in en otrevlig ton som inte finns i många inlägg. Faktum är ju att du frågade här vad folk tycker om att använda pengar från fonder som man fått av sina föräldrar till bröllop. Och det är ju det som alla har svarat på. Att du har fått pengarna, så att de är dina. Och att du är myndig och får bestämma själv. Jag förstår absolut om du vill höra vad dina föräldrar tycker även om du bestämmer själv i slutändan, men då är det väl bara att fråga dem? Vad de tycker lär du ju inte få svar på här?
Jag förstår även att det finns de som reagerar på att du pratar om att din sambo har råd att gifta sig nu, men kanske inte du. Att alla inte vill dela ekonomin förstår jag, det är upp till var och en. Men att gifta sig känns som ett undantag där den som tjänar bäst och har mest kanske borde kunna lägga till lite extra? Och om anledningen till att du har mindre pengar är att du är mammaledig med ERT barn, så borde du definitivt kompenseras för det. Om du förlorar pengar på att vara mammaledig så kan ni väl dela på den inkomstförlusten?
Alla har olika åsikter helt enkelt. Försök att se det som åsikter och inte kritik. Kram på dig!