• Silla69

Varför tärna

Varför har ni tärnor?

Vad ger ni er tärna för roll?

• Svar på tråden Varför tärna
  • zsandora

Mina tärnor hjälpte mig jätte mkt! Hade nog inte fått ihop det utan dom....

Emma löste hela schemat för bröllopsdagen, så allt löste sif med frissa å smink å att vi kom till herrgården i tid.

Dom hjälpte mig välja klänning, göra bordsplaceringen, plus tavlan, gick igenom allt med dom som hade middagen å festen, ihop med mig dock, men deras frågor va oxå viktiga. Dom fanns där hela tiden när ja ville nåt... Dom e guld värda!

• SpookyandKira

Inte sa varts mycket egentligen, jag hade mest mina tarnor for att jag ville ha mina basta vanner dar framme med mig. Ville inte att de skulle behova "jobba" pa min brollopsdag. Men de hjalpte till med favors och brollopsprogram, lite smapyssel innan brollopet sadar. :)

• harthurs

Min syster o min blivandes syster ska vara mina tarnor. Jag ser saaa mycket fram emot att ha dem med mig pa min stora dag! Vi ska fnittra ihop kvallen innan, de kommer fa lugna mina nerver och ha skoj tillsammans nar vi gor oss i ordning.
    Lagga ratt slapet i kyrkan, halla i min bukett, halla reda pa mina saker som tex lappstift mm
    De ar delaktiga i de mesta planerandet och ar ett stort stod!
    Tror de kanner sig hedrade att vara mina tarnor vilket bara gor det annu roligare!

• valkyriana

Mina tärnor fixade möhippa och varsit underbart tal till mig. Annars hade jag dem med för att jag ville dela min dag med dem. Hade varit trist att sitta själv hos frisören.
    Det kändes kul att jag kunde betala deras klänningr smink och hår och göra så att de kände sig speciella- vilket de är.

Sedan så fick jag hjälp då jag provade klänningen och flera mysiga helgkvällar med lite vin och snicksnack, i bröllopets heliga namn

• Fru snart

Min lillasyster ska vara min tärna, hon kommer hålla min bukett och läsa en dikt... men hon är 15år så mer kommer jag inte begära av henne. Hon sa idag att hon ska hålla tal för mig, jag sa att hon inte måste det om hon absolut inte vill. Men hon säger att hon vill och jag antar att jag kommer börja gråta för att jag blir så rörd. hihi

• Timba

Jag skulle aldrig komma på tanken att ha tärna/or. Däremot kommer mina kära väninnor att få hjälpa mig på Dagen D, med barnpassning, dukning, hämta blommot etc etc. Men att jag- 35 år- ska ha mina vuxna väninnor bredvid mig på bröllopet är helt otänkbart! Min bästa väninna har tom skojjat om det och sagt att hon vägrar vara tärna efter att hon fyllt fem . Mina barn är heller inte tärnor. Det är min och min blivandes dag. Beskåda familjen får gästerna göra på andra dagar. På mina barns dop står vi alla i centrum i kyrkan, liksom på våra födelsedagar (ja, inte i centrum i kyrkan men på festen hemma). Förstår inte att man vill ha en massa statister på sitt bröllop! Skulle a l d r i g vara tärna själv!

En sak till; jag vill INTE klanka ner på er som är tärnor eller vill ha tärnor. Jag bara säger hur jag tänker!

• Elide

Jag kommer heller inte att ha någon tärna. Både jag och min m2b känner att det är våran dag och vi vill vara i centrum.
    Den som kommer att hjälpa mig, följa med mig till frissan och så är min mor. Frågade henne här om dagen, hon blev väldigt rörd och tårarna började rinna. På mig med måste jag tillägga...:)

• AnnBo

Mina tärnor kommer hjälpa mig en hel del, och de gör det för att de tycker det är kul, dels för att de är mina bästa vänner och jag är den första av oss som gifter sig! Jag tror att det kommer bli toppen att ha med mig dem när ja fixar hår och smink, kommer bli toppen och fnittrigt:D

• chokladflingan

För att det är MYSIGT för att det är ROLIGT!
    Mina tärnor ska hjälpa till en del p.g.a sina talanger. Den ena ska hjälpa mig med blommorna, och den andra ska spela och sjunga i kyrkan.

• PennyJenny

Hade inte tärna. Istället var min syster med mig/oss under dagen som vår gemensamma hjälpreda. Hon var med mig till frissan och blev i ordninggjord hon oxå (skulle vara toastmadamme) för jag ville lyxa lite för henne. Sedan var vi tillbaka till hotellet, käkade ihop med maken och gjorde oss i ordning tillsammans. Och då var det jättebra att ha henne där som kunde hjälpa oss båda. Hon var med på fotograferingen som hjälp och körde oss till kyrkan. I kyrkan hade vi bara brudnäbbar i form av hennes son på 15 månader och min guddotter på 8. Hon höll buketten under vigseln och gav mig näsduk.

Klarade oss utmärkt utan tärnorn och marskalkar, men någon kan vara bra att ha med under dagen, i annat fall för att det är trevligt och mysigt.

Svar på tråden Varför tärna