• AnnBo

Bjärka Säby slott?

Nån som haft sin fest på Bjärka Säbys slott?
    Kostnad?

Tacksam för svar:D

• Svar på tråden Bjärka Säby slott?
  • misskungsholmen

Hej AnnBo!
    Vi har inte haft fest där men var länge sugna på det, blev inte för att det var väldigt uppbokat och populärt och att vi inte hittade något datum. Dessa prisuppgifter fick jag iallafall från dem då vi hade mailkontakt, man får ta med egen dryck...:

Det kostar 8 500 kronor att hyra Slottet från lördag klockan 12.00 till
    söndag klockan 12.00. Jag behöver dessutom en garanti på 24 uthyrda bäddar á
    350 kronor bädden (= 8 400 kronor). Jag har totalt 40 bäddar. Det finns fler
    övernattningsmöjligheter både i Nya Slottet, en herrgård 10 min härifrån med
    8 dubbelrum och även Vårdnäs Stiftsgård har rum.

Maten tar man från en av de tre cateringfirmorna som jag samarbetar med:
    Albatross, P2 Golf Inn eller Stångs. All dryck ombesörjer man själv.
    Maten brukar kosta mellan 375 och 420 kronor per person beroende på den mat
    man väljer.

Musik och bar skall vara avstängt klockan 02.00. Matsalen rymmer 80
    personer( max antalet) och minimiantalet gäster är 50.

Cateringfirmorna serverar frukosten nästa dag.

Hoppas att det var till hjälp hör av dig till mig om du vill veta mer eller ring dem, jättetrevliga. Lycka till!

• AnnBo

tack så mkt!!

Kan tänka mig att det är populärt, riktigt fint därute..

Vi väntar på att hon ska ringa tillbak till oss ikväll:P

Visst det kostar en del men ja tror verkligen att det är värt det:D

Ingår det något mer i kostnaden?

• Augusti2010

Vi kollar också på Bjärka-Särby till sommaren 2010, men det gäller att vara ute i god tid. Det var redan fullbokat för sommaren 2009 tror jag.

Som jag förstått det är det bara själva hyran av stället som de 8500 avser, sen fixar cateringfirman det mesta verkar det som. Förutom övernattningen då såklart. Kolla in P2:s hemsida t.ex. www.p2golfinn.se De har kuvertpriser från 395 kr för trerätters och kaffe, dukar, porslin, servetter, ljus och marschaller till gården. Tillkommer tårta om man ska ha det (eller så byter man ut efterrätten mot tårta), personalkostnad och ev. blomsterdekorationer.

Alkohol har man med själv, personalen serverar ända till sista drinken i baren. Gör det hela mycket billigare än ställen med serveringstillstånd.

Vi ska snart boka in en tid för att kolla in stället, då vet jag förmodligen mer!

Svar på tråden Bjärka Säby slott?