• Fåret och Kocken

Uppdrag under tallrik??

Hej!

Har varit på fest där det var uppdrag under tallriken som man skulle göra under kvällen. T ex torka bordsgrannen runt munnen. Låtsas prata i mobiltelefon med jämna mellanrum. Man fick absolut inte säga vilket uppdrag man hade.

Kan någon hjälpa mig med fler!?

• Svar på tråden Uppdrag under tallrik??
  • DanKat

Jag har fått i uppdrag en gång att äta från min bordsgrannes tallrik, det var kul!! Tänk bara på att uppdraget ska passa personen som sitter just där, alla uppdrag passar verkligen inte alla!!
    Andra uppdrag man kan ha är t.ex. "bjud brudparet på middag någon gång under [en viss månad]"

• chamor

Våra värdar hade tydligen gjort de men de blev en flopp eftersom vi hade kompisar bredvid varandra i brodsplaceringen. Blir nog roligare om folk inte känner varandra..

• DanKat

Vi kände också dom som vi satt bredvid, men vi hade jätteroligt ändå!

• MulleNuh

haha gud vilken rolig idé!!! Nåt sånt vill jag göra! Hänger kvar och ser vilka idéer som kommer in!

• Kjell Präst

Råkade ut för detta elände vid en middag med konfirmander... Mitt uppdrag var att resa mig upp, begära ordet och sedan göra reklam för en konstig sekt som jag skulle låtsas vara ledare för

• MulleNuh

asg!! haha

Kjell Präst skrev 2008-09-18 11:18:58 följande:

Råkade ut för detta elände vid en middag med konfirmander... Mitt uppdrag var att resa mig upp, begära ordet och sedan göra reklam för en konstig sekt som jag skulle låtsas vara ledare för
  • ElinPierre

Skulle kunna tänka mig en sån grej.. Men man vill ju inte att folk ska må dåligt över den grej de får... hmmm

• MulleNuh

Nej därför får man nog tänka till 3 ggr innan man lägger uppdraget unde ren viss persons tallrik.. Lite mer vågade uppdrag till dom "kaxiga"!

ElinPierre skrev 2008-09-18 11:39:46 följande:
    Skulle kunna tänka mig en sån grej.. Men man vill ju inte att folk ska må dåligt över den grej de får... hmmm
  • Paeonia

Hört talas om det och en uppgift var att gå runt och skaka hand med gästerna och presentera sig med fullständigt namn samt personnummer, även till personer man känner.

En annan upppgift var att ursäkta sig med jämna mellanrum för toalettbesök och sedan innan man sätter sig igen torka av händerna på gardinen.

En tredje uppgift jag minns var att ibland omotiverat resa sig ställa sig bakom sin stol och trampa runt några varv för att sedan sätta sig igen.

• Paeonia

Ja just minns en till!

Klirra i glaset för att få uppmärksamheten inför ett tal. Men hela tiden staka sig för att slutligen be om ursäkt för dåligt minne innan man sedan sätter sig igen. Upprepa sedan detta några gånger

Svar på tråden Uppdrag under tallrik??