• DanKat

Tips på spa med vacker natur?

Vi skulle jättegärna vilja ha tips om nåt trevligt spa med vacker natur runtomkring (väldigt viktigt)! Vi vill ha antingen i närheten av vatten eller i fjällen. Har googlat en del men det är så svårt att hitta det man är ute efter, det är lättare om man får tips från någon som vet något speciellt ställe som den kan rekommendera! Är jättetacksam för tips!

• Svar på tråden Tips på spa med vacker natur?
  • jessielundh

Har du kollat in sätra brunn, hasseludden i sthlm, smådalarö gård?

• Emmacita

Selma Lagerlöfs spa i Sunne, värmland kanske?

• lönnsjö

Spa & massage i Vittsjö, spamassage.se
    Helt underbart, total avkoppling. Ni får ett underbart litet hus helt för er själva.Naturen och sjön ligger precis utanför dörren.

• SaraPayam

Varbergs kurort är hur bra som helst :) Jättefint, bra personal & ligger precis vid vattnet.

Men jag avråder starkt att åka till Ronneby brunn....skitkasst, dålig personal & frukost, mm.

Hoppas att ni hittar något som verkar spännande :)

• DanKat

Tack så jättemycket för alla tips! Håller på och kollar för fullt! Fortsätt gärna att tipsa, vill ha så många förslag som möjligt

• GoS09

Skepparholmen spa är superbra och mysigt, hasseludden är rätt stort men bra, saltsjöbaden spa är toppen!! Alla vid vattnet!! Och typ 20 min från Sthlm innerstad :D Sedan finns ju Per Gessles o vad han andra nu heter som han har spa tillsammans med i södra Sverige.. beror på var i landet ni vill vara.
    Umeå har ju oxå ett litet spa i Umedalen... Sedan finns ju havsbadet (tror jag det heter) i Grisslehamn och det är ju vid Ålands hav :D Eller så drar man över till Åland (2 timmar båt från Grisslehamn) och lyxar till det med spa (finns flera stycken där med...) :D

• shakynose

Om det inte är begränsat till Sverige, så vill jag tipsa om ett spa i Ungern! Det heter Tisza Balneum och jag var där alldeles nyss. Kanske är det myggigt på sommaren, det vet jag inte, men vi var ute och cyklade på landsbygden nu i slutet av november och då var det jättefint. Bl.a såg vi tusentals tranor!

Att åka dit är jättebilligt och det kostar väldigt lite att bo, äta och få skönhetsbehandlingar jämfört med Sverige.

www.balneum.hu/index.php

Dock är det bra om man kan lite tyska som komplement till engelskan om man vill vara säker på att kunna göra sig förstådd...

• Villesmamma

Tällberg, Dalarna. Spa med underbar utsikt!! Var där på vår 10 års dag. Kolla upp det

Svar på tråden Tips på spa med vacker natur?