Olika frågor.....
Ger alla presenter till gästerna? Varför och vad?
Ger alla morgongåvor till varandra?
Vad kostar en sådan secret box och vad har ni på er, om ni har nått ;)
Ger alla presenter till gästerna? Varför och vad?
Ger alla morgongåvor till varandra?
Vad kostar en sådan secret box och vad har ni på er, om ni har nått ;)
Vi kommer inte att ge några presenter till våra gäster, jag menar vi bjuder ju på både middag och fest, räcker inte det liksom
Jag kommer inte som det ser ut nu ge någon morgongåva till min man och jag tror inte han ens funderat på något till mig Vi kommer att avnjuta dagen efter bröllopet på ett spa så det tycker jag räcker som present till varandra
Nix, jag ger inga presenter till gästerna. Jag hade tänkt först, för att min make är engelsman och de gör det där. Det var ett av de engelska inslag jag hade tänkt mig, men jag blev lite less när jag började hänga här på BT, och insåg att "alla" gör det. Då blev det ju inte "engelskt" längre.
Ja, vi har gett morgongåvor till varandra. Jag fick två halsband och han fick en slipsnål och han kommer dessutom att få ett hänge med en bild på mig och vår son ingraverat, men jag hade för dålig framförhållning, så den hann inte komma i tid.
Jag ska göra en secret box och ge min make på vår bröllopsresa. 1500-2500 har de fotografter jag haft kontakt med tagit.
Inga favors här heller. Jag skulle som gäst inte vilja ha själv och tydligen lämnar ca 80% av gästerna ändå kvar presenten.
Vad gäller morgongåva så gav jag en liten grej till min man för att jag hade tid att fixa något. Han gav inget till mig och det tycker jag är helt OK, jag får presenter andra gånger. Idag fick jag t ex 5 helt underbara lila rosor när han kom hem.
Vi har inga favours.
De flesta har för mycket prylar hemma ändå och blir inte särskilt glada över ytterligare en minnessak de inte nänns göra sig av med.
Inte heller vi hade tänkt ge presenter till gästerna.
Maken hade inte hört talas om att morgongåvor fortfarande existerade så det får jag nog ingen =(
Men men han är romantiskt lagd för övrigt så jag skall verkligen inte klaga!
Vi tänker inte ge presenter till gästerna , verkar lite Amerikansk tycker jag :)
Morgongåva är trevlig men ska inte ges bara för att utan för att man vill !
Innan jag började hänga här och "lärde" mig om alla "måsten" och att det fanns något som hette "favors" hade jag bestämt att jag ville ge något litet till gästerna som minne. Och eftersom jag tycker om och pyssla, så råkade bli att jag gjorde unika servettringar till de 50 gästerna, med pärlor och koppartråd (bild finns i galleriet)
När det gäller morgongåva tycker jag att "vafan, vi har ju precis "fått" varann, vad ska man med morgongåva till"
Men så fick jag erbjudande om en gratis secret box (bara utskrifterna som kostar), så om det blir klart tills bröllopet om en vecka, så kommer han få den.
Vi ska inte heller ge favors till gästerna. Skulle vilja ge en secret box till min m2b, men jag vet inte om jag har vågar ta bilderna. Annars blir det en annan gåva av ngt slag. Han är gullig och romantisk och vet vad morgongåva är,men jag har sagt att jag inte vill ha ngt. Han tror nog att han inte får ngt, så jag vill överrska med att ge honom ngt. Vad det blir får jag fundera lite till på. En spa vistelse låter mysigt
vi kommer inte gå våra gäster något. känns som en typisk amerikansk sed. och sen så bjuder man ju ändå på en storslagen dag och festhäftet kan man ju ta med som roligt minne.
tror inte vi kommer ge varandra nån morgongåva heller.
Fast att pyssla ihop servettringar som gästen kan ta med hem tycker jag var en bra idé, om man nu vill ge något. Det används ju iallafall på bröllopet.
Nu blir la jag utmobbad här.. hehe men vi planerar att ge favours, eftersom vi bor i usa och man kan beställa dom klassiska M&M här med bröllopsdagens datum och våra namn på så tyckte vi att det kanske kan bli en kul grej. Vi kommer även att knyta fast namn etiketter på askarna, så blir det som bordsplaceringskort oxå!
Ang bröllopsgåva så vill vi försöka klämma in två breitling klockor till oss som bröllopsgåva... men får se vad slutnotan hamnar på.. annars så kommer vi nog inte ge varrandra något...köper nog någon souvenir på bröllopsresan som minne istället.
Våra gäster fick inget, vi bjöd ju på allt.
Jag fick ett halsband i morgongåva, min man en t-shirt med tryck GAME OVER som han hade när vi åt frukost med våra gäster....många skratt blev det.....