• MilosMamma

Jag blir galen snart...

Tyckte jag var duktig och köpte papper som ska vara till Inbjudningskorten, Ja nu då min nöthjärna, alla verkar ha vigselprogram och festprogra osv osv.....

Vigselprogram Kan man inte trycka upp dom på vanliga a4 o vika? i nån snygg färg eller måste det oxå var väldigt handarbetat, o festprogrammet?? vad sklriver man där?

Ahh *sliter mitt hår*

Sen att vi inte ska gifta oss fören 29 augusti 09 - men det är en helt annan sak :D

• Svar på tråden Jag blir galen snart...
  • Timba

Men du. Vigselprogrammet är väl egentligen inte så viktigt? Jag menar; alla andra trycksaker (inbjudan, festhäftet eventuellt och tackkort) kanske gästerna sparar men vigselprogrammet tror jag bara att mamma och någon gammal faster skulle stoppa ner i handväskan .

Själv ska jag lägga krutet på inbjudan, festhäftet (för det används ju av ALLA och kanske sparas, om det är bra, för inspiration etc) och tackkorten. Vigselprogrammet tar jag ett A5 (dvs viker ett A4) och bara skriver punkt för punkt och så en bild på oss på framsidan.

• Fenixx

nä ta något vanligt papper till vigselprogrammen...dem känns ändå inte som det viktigaste att lägga tiden på. och dem flesta förlägger dem ändå efteråt.

däremot festhäftena är ju roligt minne att spara så.

• Henriks älskling

Nä, jag tänker inte heller lägga krut på vigselprogrammet. Nu är det ju min karl som fixar det, men ändå. Vi kommer använda samma stämpel som till inbjudningskorten och bara köra som ni 2 redan nämnt - med ett vikt A4. Folk kommer knappt lägga märke till programmet - de kommer ha fullt upp med att kolla på er!
    :)

• MilosMamma

Okej då kanske jag kan få hjälp med festprogrammet, Vad i hela fridens namn ska stå där?

Jag har vart på 2 bröllop i mitt liv, det första när jag var 15 o tärna, sen åt vi o sen stod jag i baren o serverade och vart jättefull :D, det andra nu i augusti som var, men då gjorde jag brudens hår o smink o bukett o allt sånt, papprena var väl det minsta jag höll ordning på :P

• Timba
    MilosMamma skrev 2008-09-18 19:47:13 följande:
    Okej då kanske jag kan få hjälp med festprogrammet, Vad i hela fridens namn ska stå där?Jag har vart på 2 bröllop i mitt liv, det första när jag var 15 o tärna, sen åt vi o sen stod jag i baren o serverade och vart jättefull :D, det andra nu i augusti som var, men då gjorde jag brudens hår o smink o bukett o allt sånt, papprena var väl det minsta jag höll ordning på :P
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m345612.html en bra tråd om festprogram!
  • MilosMamma

OOOhh Tack, den va super =)

Svar på tråden Jag blir galen snart...