• workoutgirl

Firar alla sina årsdagar?

Är jag och sambon tråkiga som inte firar vår "årsdag"? Faktum är att vi inte ens har nån eftersom jag inte har ett exakt datum när vi blev tillsammans. Hur många har det egentligen?
    Så nu vill jag veta, hur många här firar egentligen sina årsdagar? (då menar jag inte bröllopsdagen för er som redan är gifta)

• Svar på tråden Firar alla sina årsdagar?
  • Emma042

Nä, vi firar ingen årsdag. Jag ville ha lite bling i min förlovningsring och får det till vår 1-års förlovningsdag. Men det har jag ju själv påverkat! Både jag och sambon är glömska också Vi har så underbart o mysigt hela tiden så vi behöver inte fira.

• Pumpkin

Vi brukar alltid fira vår årsdag, ibland även halvårsdagar. Det är ju mysigt att fira!

• workoutgirl

Pumpkin:
    men har ni en exakt dag som ni vet att ni blev tillsammans eller har ni valt ut en dag i efterhand?

Jag tycker också det verkar lite mysigt att fira men det skulle känas lite fånigt att bara välja en dag i efterhand. Jag och sambon träffades sommaren 2000 men jag kan inte säga exakt på dagen, eller ens månaden när det blev vi.

• Emma042

Att vi blev tillsammans liksom kröp på oss Vi hade en blinddate o sen träffades vi var dag efter det. Men exakt vilken dag vet jag inte. Vi sa aldrig direkt "ok nu är vi ett par" haha det bara blev så, och det är väl så de flesta har det.

• Pumpkin

workoutgirl: Vi vet när vi blev tillsammans, det var kvällen vi träffades IRL för första gången (hade pratat på nätet ett bra tag innan).

• chamor

Vi vet också när vi blev tillsammans.. Förut firade vi varje månad men kanske bara hade de i åtanke, såg en film och myste men nu kommer det nog bli månadsdagarna fårn bröllopet som firas (givetvis årsdagarna när vi blev ihop och förlovade oss också)

• workoutgirl

Emma042:
    det är så jag tänker också men nu tycker jag att det verkar som om alla vänner och bekanta firar sina årsdagar så då blir jag lite fundersam. Är det vi som har dålig koll eller konstruerar folk sina årsdagar för att ha nåt att fira

• Emma042

jag har en kompis som blev tillsammans med en kille för ett par månader sedan. Hon sa att det var lite "pinsamt" i början att ta upp frågan "duuu, när ska vi räkna från". Men nu när det har blivit mer seriöst så har de snackat om det och kommit fram till en av de första dagarna de träffades.

• skille

Vi feirer vår, 31 desember... Blir naturlig at det blir en ekstra fin flaske champagne på nyttårsaften

• Julienne

Vi firar årsdagen eftersom den också är vår bröllopsdag numera! Om man inte riktigt vet vilken dag man blev ihop kan jag förstå att det känns lite konstlat, fast man kan kanske leta fram en passande dag som är ungefär rätt? Själva datumet är ju egentligen inte det viktigaste!
    När vi förlovade oss blev det mer att vi firade den dagen än vår årsdag, fast nu när vi är gifta har förlovningsdagen hamnat lite i bakgrunden...

Svar på tråden Firar alla sina årsdagar?