• agni

Får inte känslan

Hej! ja skulle gifta mej nu i december! men jag får inte känslan! det var jätteromantiskt att han friade och jag ville verligen, vill nu med men ingen av oss gör något för att ta tag i det! han har varit gift och det känns som han har gjort det han säger att det inte påverkar men det gör det ju självklart precis som många andra erfarenheter färgar. men jag då! jag har ingen driv!! vill gifta mej! men vi är inge pirriga eller omvälvande alls och vi är två passionerade människor annars!! Är det meningen att det ska va så?? han hade sagobröllop med förra bruden! mej vill han inte ha bröllopsfest med ens utan bara vi vilket iof oxå kan va romantiskt men jag vill ha den där känslan hos oss båda. Det här är bara platt!!

Kommentera gärna!!

Skönt att skriva av sig!

• Svar på tråden Får inte känslan
  • Julienne

Alltså, det låter ju som om ni inte pratat igenom det här ordentligt, talat om för varandra exakt vad ni vill osv. Får en tydlig känsla av att du inte är nöjd med upplägget, och det behöver han få veta!

• Pienaar

Han har ju friat så då är det väl bara att sätta sig ner och prata om hur ni skulle vilja ha bröllopet...

• chamor

Tycker ni behöver prata så du får ditt drömbröllop också. många karlar är sega att komma igång men det är vanligt att folk vill ha det enkelt andra gången.. Utom vissa då som ska dra i ännu mer för att överglänsa..

• 200805

Gör som vi gjorde! Min man har också varit gift förut och haft hela baletten med kyrkbröllop och fest. Han ville inte gifta sig på samma sätt denna gången och jag är en person som inte vill stå i centrum så vi åkte utomlands och gifte oss. Det var super! Vi gifte oss i Svenska Kyrkan så lite "kyrkligt" blev det och hade ett par vänner som vittnen.
    Bröllopsresa och bröllop på samma gång!

• agni

Ja men jag vet inte riktigt vad jag vill! Vi hade tänkt ett vinterbröllop i dec, men tror inte han vill! Jag kan även tänka mej andra alternativ, är inte spikad på en sak! men det känns så platt!! han tar inge initiativ å inte jag heller för den delen! Men han säger att han bara vill få det gjort, så att han kan få va gift med mej...vilket är romantiskt å gossigt sagt!!men bröllopet då?? Nog för att jag är flexibel men ska man inte vilja ha ett bröllop oxå!

• Julienne

Kanske är det så att han är lite manligt "trög" med att ta tag i det hela, som chamor skriver. Vad är anledningen till att inte du själv tar upp det med honom? Är du osäker på om du vill själv?

• fröken kantarell

Jag tror att det är lite typiskt killar (dock inte all) att ine ta så stora initsiativ. Är det inte så att han helt enkelt inte riktigt vet hur du vill ha det och tycker att du får välj, sätt dig ner och fråga honom annars kan du ju gå och irritera dig hur länge som helst. Lycka till

• hjartan

Kan du tänka dig en borgerlig vigsel istället? Den kan man ju lättare forma så att det inte känns som att han har gjort det innan. Om du kommer med ett eller flera genomtänkta förslag så kanske han nappar på någon av dem.

• Alla goda ting är tre

Tycker att det är fint att han vill göra det annorlunda med dig gentemot förra gången han gifte sig, som för att visa att det är helt annorlunda denna gång... Och att du inte är säker på att du vill ha ett bröllop är väl inte konstigt, alla är vi olika :) Hoppas att det känns bättre och att ni kan prata ut och lösa detta på bästa sätt så att båda blir nöjda :)

agni skrev 2008-09-19 13:04:05 följande:
    Ja men jag vet inte riktigt vad jag vill! ...[utklippt]...Nog för att jag är flexibel men ska man inte vilja ha ett bröllop oxå!
Svar på tråden Får inte känslan