• Pienaar

När man fått sitt nya efternamn...

Vart någonstans ändras det automatiskt egentligen? Banker, försäkringskassan??? Eller?

• Svar på tråden När man fått sitt nya efternamn...
  • LovelyAngel84

bra fråga! *puffar*

• Pienaar

Okej, ingen vet alltså..?

• Fröken Plommon

Det ändras på väldigt många ställen t ex banken, fsk och div kundklubbar. Men för att få nytt visakort och kundkort behöver man ringa och meddela att man önskar ett sådant.
    Det är lite pyssel men det går väldigt smidigt.

Kram och lycka till

• Vi2alltid

Försäkringskassan, apoteket tex ändras automatiskt. Nya papper för körkort kom det hem i brevlådan. Ikea skickade ett nytt kort automatiskt. Banken fick jag däremot ringa...

Det blir en spännande överaskning nästan :)

• Pienaar

Tack, jag väntar lite till så får jag se helt enkelt

• Munchkin

Nu var det ju inte jag som ändrade namn utan min man, men det som har gått automatiskt för honom vad jag vet är att det kom hem papper för nytt körkort ( som han fortfarande 2 månader senare inte fixat, klant, han fick allt åka på polisstationen och fixa ett nytt pass istället eftersom vi ska flyga till Stockholm om 2 veckor)sen har både ica kundklubb och medmera ändrat namnet automatiskt, men bara i sina papper såa tt säga, han har inte fått nya kort utskickade utan det måste han nog begära själv.

• sanan

jag gifte mig den 15 augusti och jag väntar fortfarande på namnbytet..har ringt och tjatat på skatteverket ett ex antal gånger..

• erikaboyden

jag gifte mig förra året, det tog nstan 2 månader innan namnbytet vart registrerat som det skulle och sedan det här med namnändringar ja myndigheterna har det ju men jag får fortfarande hem post med mitt gamla namn och även sonen får det så räkna med att det kan ta tid....

• Pienaar

Jag fick faktiskt mitt nya namn på bara en vecka... Nu ska jag bara klura ut exakt VAR jag behöver ändra mitt namn

• Angelila

När jag ringde och frågade skatteverket om mitt nya namn var klart, så hade dom inte fått in papperet från prästen än.
    Så om det dröjer kan det ju bero på det.
    Sen tog det bara några dagar så var det ändrat på banken.
    Måna adresser får man nog ändra själv, tidningar, och olika kort t.ex.

Svar på tråden När man fått sitt nya efternamn...