• MulleNuh

Brudar i Luleåtrakten?

Kommer inte ihåg menyn i huvudet nu, men vi ska iaf ha en god 3-rätters. Vi ska ju ha vår fest/middag på Kaptensgården i gammelstaden. Jag har aldrig varit där, men vi ska upp till luleå nästa vecka så då får jag åka runt och titta på allt vi har bokat!
    Jörgens fru skrev 2008-10-26 21:53:52 följande:

Får man fråga vad ni ska ha för mat samt vart ni kommer ta den ifrån, eller ska ni göra den själv?
  • MulleNuh

Fast dom var ju billiga.. Iaf med maten! När alkoholen kom till så steg det genast lite mer än vi ville!

Leeeloo skrev 2008-10-27 18:34:01 följande:
    vi kollade med Kaptensgården vi med. Men har bestämt oss för något annat. Dom verkade ha jättebra mat men det var lite för dyrt för oss.
  • MulleNuh

Ahh kommer det in fler då?? Fan va bra.. Då ska du o jag testa!

Vi2iJuli skrev 2008-10-30 16:45:11 följande:
    Jag kikade in i brudbutiken idag.Gullig tjej/kvinna som jobbade. :)Testade 2 st, ska testa fler som kommer in nästa vecka. :)Verkar som att modellen är "min", precis som den i galleriet så det känns ju skönt... återstår å se om det blir från Kina eller stan.
  • MulleNuh

mmin m2b kompis kompis sjunger på bröllop.. Väntar själv svar från henne. Kan berätta sen när jag vet mer.

Jörgens fru skrev 2008-10-31 09:55:29 följande:

Jaha, då man äntligen har hittat en solist som KAN sjunga och dessutom till ett vettigt pris, ja då hoppar hon av..GAH! Jag blir galen!Någon som har något tips på en solist som vill sjunga på ett bröllop?
  • MulleNuh

Jag är suuuur! Dom som skulle sjunga tog nästan 2000:- för att sjunga EN jävla sång i kyrkan!! Och då är det "vänner" till micke!
    Nä det är för dyrt. Så nu står vi på ruta 1 igen. Fan att man inte känner NÅN som kan sjunga bra.

• MulleNuh

Men dela med dig för sjutton!!!

EhjärtarE skrev 2008-11-05 11:51:04 följande:
    Oj, det var dyrt. Vi har många vänner som kan sjunga, det är skönt. Det svåra är att välja vem utav dem osm ska sjunga... Jörgens fru: Snälla, kan du inte säga vilken som var billigast? Snälla?
  • MulleNuh

Men vilken reklam du gör!!!

Anna Hallén skrev 2008-11-05 11:55:14 följande:

Registrera dig här så får du ett presentkort på 150 eller 250kr på H&M eller Gina Tricot! HELT GRATIS!!! www.gratisklader.se/Register.asp
  • MulleNuh
    Jag kan ju iofs sjunga men det kanske inte passar sig att bruden ställer sig!
    EhjärtarE skrev 2008-11-05 12:00:29 följande:
    Haha, jasså det tycker du. Vi har inte ens frågat om de vill sjunga på vårat bröllop än
  • MulleNuh

Nu e jag i skogslandet luleå och hälsar på! Har tom träffat en av er brudar här idag!

I morron ska jag åka till restaurangen vi ska ha festen och så ska jag få se kyrkan irl!

• MulleNuh

Jag var inne på, ja va fan hette det nu då?! Blomrutan var det ja! Inne på Smedjan.. Så himla billig!! Den ska jag nog ta..

• MulleNuh

Jag sa att jag ville ha kanske 15 rosor och grönt. Hon skulle typ inte ta NÅGOT betlat för arbetet eftersom jag ville ha den "lösbunden" med sidenband. Det var så lätt tyckte hon. Så min bukett ca 500:-

fruiaugusti09 skrev 2008-11-06 23:06:45 följande:
    oj här händer d grejjer:)ja ska gå in på växtriket å kolla lite. så skönt om man får bra service!!!:)MulleNuh: vad kostadé de på blomrutan?
  • MulleNuh

Jag såg inga bilder, men det LÄT iaf som att hon visste va hon snacka om..

EhjärtarE skrev 2008-11-07 10:34:19 följande:
    What!?!? Det är ju skitbra! Typ så jag vill ha det också, kanske ska överväga det då? Hade hon bilder på några buketter hon hade gjort innan eller så? Känns ju inte som att det är en så stor butik, hon kanske inte har så mycket erfarenhet av brudbuketter? Verkade hon kunnig?
  • MulleNuh

Oj vi berättaed för alla typ samma dag vi bestämmde oss..

• MulleNuh

ok tjejer!! FInns det nåt fint ställe, kanske utomhus MEN som har tillgång till inomhus om det skulle regna?!?!? Gärna isamband med någon bra festlokal!

• MulleNuh

Det går tyvärr inte.. En LÅNG historia!
    Jörgens fru skrev 2008-12-02 20:29:57 följande:

Meldersteins Herrgård utanför Råneå?
  • MulleNuh

Vi blir ca 50 pers.. Jag ä rju sthlmtjej så jag har ingen aning om några ställen!

Men min sambo vet ju! Han ska få se alla bra tips jag fått! .-) Supertack!

• MulleNuh

ja ja då lämnar jag er i denna tråd då!!!

• MulleNuh

Mjoo vi ska gifta oss hemma i sthlm ist!

LillemorL skrev 2008-12-06 11:06:56 följande:
    välkommen anna henrik, jag känner din blivande:) ang catering så har vi anlitat lottas kök(tror jag skrivit ett inlägg om det tidigare) men dom hade superbra alternativ, bra pris och vi får förätt , varmrätt + personal inräknat i priset för 245 kr per person! (vi ska ta kuveravgift) så jag är toppennöjd, vi kommer även att få provsmaka menyn och få vinförslag av dem! MulleNuh: varför lämna tråden? nått jag missat?=)
  • MulleNuh

Musik fick jag tips att ringa musikhögskolan!!

Jag var in på Attityd. Om jag inte minns fel så skulle dom ha 2500:- för uppsättning oavsett vad det var! Det tyckte jag var skumt.

totte38 skrev 2008-12-17 18:20:29 följande:
    hej brudar.FRÅGA: Har ni någon bekant som är duktig på att sjunga och kan tänka sig att sjunga solo i kyrkan på vår stora dag den 8/8-09? Har kollat runt lite och snubben jag hörde talas om ville ha 1500kr (för EN eller två låtar, tycker det är för mycket!)Sen någon som vet bra pris på håruppsättningen? Jag bor i Umeå så jag har inte så mkt möjlighet att rusa runt i Lule å kolla...Attityd, har jag hört ska ha rinmliga priser här i ume, borde väl va ungefär samma i deras lulebutik, ngn som vet??Sen naglar, vad kostar sånt, vet ni? Måste ha lösnaglar för mina är så fula...
Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?