• Miss Blue

080823-brudar - vi fortsätter väl ett tag till?

Startar en ny tråd då den gamla stängdes.
    För alla brudar som gifte sig på den fantastiska dagen 23 augusti!

• Svar på tråden 080823-brudar - vi fortsätter väl ett tag till?
  • Miss Blue

Jag börjar väl!
    Nu börjar det kännas mer verkligt med nytt efternamn och allt, har fixat med nya mailadress och allt annat på jobbet, men det känns jättekonstigt när man levt med samma namn i 30 år och sen byter!!
    Men vi har fortfarande inte fått några papper hemskickade så nytt körkort mm får vänta lite.

Vi fick en skiva med bilder från en utav våra gäster i fredags, åååhh man återupplever hela dagen igen!! Jättekul att få se alla bilder!

• a wife to be

Ja, det är så lätt att man skriver det gamla,känns nästan oärligt att skriva det nya känns inte som jag, ännu. Har fått hem körkortspapper, nu ska jag bara masa mig iväg och ta foto.

• Brud 080823

Jag fick körkortspapprerna idag. Så nu måste man ta nytt kort
    Det gamla var ju så bra
    Sen har jag beställt personbevis för bankärenden. Så jag kan beställa nytt visakort.

• a wife to be

Tänk, imorgon är det en hel månad sedan vi var brudar. Det var verkligen en underbar dag, trots ihållande regn

Nu ser jag framemot att vara gäst på ett bröllop, att bara få njuta och slippa alla förberedelser. Men än så länge finns de inget bröllop i sikte, hoppas på nästa sommar.

• Brud 080823

Vi har hunnit med att var gäster på 2st bröllop efter vårat. Så nu kommer det verkligen att dröja till nästa gång.
    Det var rätt skönt att var gäst också. På det sista bröllopet blev jag dödstrött redan vid niotiden pga graviditeten så det var inte så roligt att sitta och vänta tills kl var 03 innan jag fick ta min man där ifrån och lägga mig i säng.
    Kände mig hur tråkig som helst den kvällen och ingen visste varför jag bara satt ner

• Miss Blue

Fick alla papper igår!
    Så nu ska man bara fixa kort.....hatar att ta såna kort!! Är nöjd med det nuvarande så det här kommer bli blaj...
    Men men det är bara att ta sig i kragen och fixa.

Måste man ha personbevis till bankärenden?
    Enligt den jag pratade med på Skatteverket så skickar de ut alla uppgifter till banker och myndigheter....?
    Och registerutskriften man fick hem ska ju gälla som bevis oxå?
    Ja jag vet inte, det är lite förvirrande med alla regler

Idag har vi varit gifta en månad!
    Tänk vad tiden går fort, det är inte klokt!!!
    Grattis till alla äkta makar - 1 MÅNAD IDAG!!

• nicolina2008

Oj ja det blir mycket att fixa med när papprerna kommer!

Har ni skickat ut Tackkort ännu?

• Miss Blue

Japp vi har skickat ut tackkorten!
    Det tog lite längre tid än vad jag tänkt mig men så kan det bli...
    Var och tog kort till nya körkortet idag, ska skicka in papprena till Vägverket. Sen när jag har mitt nya körkort i handen ska jag börja med resten (då kan jag iaf legitimera mig!).
    Var även hos frissan idag (innan fotograferingen såklart!) och snaggade av 1dm hår, känns lite konstigt men skönt! Sparade ut till bröllopet....

• AnnaochHenrik

Vi har inte skickat ut tackkort än, eftersom vi inte fått fotografbilderna högupplösta än... Det får bli ett projekt när vi fått dem!
    Jag trivs som fisken i vattnet med att vara gift, vad härligt det är! Var för övrigt på ultraljud i förrgår och fick besked om att det är en frisk, pigg liten krabat som gömmer sig i magen (som för övrigt växer så det knakar)...

• nicolina2008

Ja jag trivs också som fru! Lite ovant att säga "Min man" bara.

Jag hoppas vi kan fixa med tackkorten nästa vecka (har inte heller fått från fotografern ännu).

Svar på tråden 080823-brudar - vi fortsätter väl ett tag till?