• trampetroll

Någon som skippat brudbukett helt?

Precis som det står...

Dvs inte att ni hade en liten blomma eller blomboll utan ingenting alls i bukettväg. Jag undrar om ni ångrade er sedan för att ni inte hade en bukett eller om kort blev fina ändå.

Jag är lite osäker på om jag ska ha en då jag inte riktigt förstår poängen med att bara "tjejen" ska ha en (även om det ser väldigt fint ut förstås). Sedan är det en ekonomisk fråga också.

Någon som planerar eller har skippat brudbuketten?

• Svar på tråden Någon som skippat brudbukett helt?
  • Soon and very soon

var på bröllop för en vecka sedan, bruden glömde sin bukett! hade mannen i ena handen o andra hängde ner vi sidan. ingen märkte något o hon var glad ändå! tror oxå att bucket är en "ska va" sak. ingen funderar på när var hur o varför!

• Mumriks blivande fru

Jag funderar på att inte ha någon bukett... jag kan liksom inte komma på vad jag ska ha den till, men jag kanske ändrar mig

• Toblerone

Går man in med sin blivande så är det nog ingenting som märks, men går man in själv så ser det kanske lite tråkigt ut om man bara har armarna hängande.

• Mumriks blivande fru

Hahah - förlåt, men jag fick en väldigt rolig version av en brud gående i kyrkan själv med armarna svingande ledlöst och helt oengagerat Som tur är har jag min m2b att gå in med så det blir nog ok utan blommor också.

• grata

Jag ska gifta mig i kapellet på arlanda innan vi åker iväg på bröllopsresa, så jag kommer inte att ha några blommor. Känns liksom inte värt det när jag bara har någon timme att glädjas åt blommorna, har ju annat att glädja mig åt då

• cazan

Var på ett bröllop förra sommaren då bruden glömde sin brudbukett när hon gick in i kyrkan. Tvärtemot vad soon and very soon sa, så började alla gäster viska och undra var buketten var för det så så tomt och naket ut på något vis. När brudparet gått gången fram såg man att bruden upptäckte att den saknades, men till slut kom en tjej fram med buketten som hade hittades i huset brevid...hehe!
    Sen är ju jag som florist lite partisk då jag tycker att buketten tillför något vacker, OM man gör buketten personlig och inte bara väljer en rund rosbukett som alla andra!

• EllaM

Jag tänkte först inte ha någon, men jag är så glad att jag hade en bukett! Gifte mig borgerligt och litet och förstod inte heller poängen först. Men den var så vacker och utgjorde en perfekt assecoar. Och det blev så fint på bilderna!!! Kändes festligt och vackert.

Man behöver ju inte satsa på en stor, dyr bukett. En enkel blomma med några blad kan också vara väldigt effektfullt!

• Tooticki

Jag hade brudbukett, och jag skulle väl inte vilja säga att jag ångrade mig, men onödig var den. Skulle jag gjort om det skulle jag valt bort den.

• Henriks älskling

Jag har funderat på att skippa den. Är inte mycket för att göra saker bara för sakens/traditionens skull. Halkar väl tillbaks till trotsåldern när jag förväntas göra saker på ett speciellt sätt på min (vår) dag. Tänkte även välja bort bröllopstårtan bara för att folk sade att det kan jag ju inte. Men faktum är att jag gillar tanken, så det blir en tårta.
    Får se om det blir en bukett. Älskar ju trots allt blommor...
    Man kanske kan knåpa ihop ett fint armband av ornithogalum eller nån fin liten blomma. Kan se fint ut på korten.

• gabbii

jag kommer inte ha någon. Förstår inte poängen med att betala så mycket för blommor. å andra sidan har jag inga blommor hemma i frönstrena heller=)

Sen så kommer vi bara ha ett litet borgerligt bröllop. jag kommer ha vanliga kläder, ingen bakelse här inte=)

• Kiddy

Jag ska nog inte ha bukett alls, jag väljer att ha mannen i ena handen och hålla andra handen fint i sidan av klänningen, lite som en disneyprinsessa om du förstår vad jag menar :)

• mysifer

jag velar fram och tillbaka och det lutar starkast åt att skippa bukett och ha blommor i håret. ska ha fläta fram på axeln, förhoppningsvis ganska lång, så blommorna kommer ju att finnas med ändå.

• september2008

jag gjorde min egna bukett.
    för om det handlar om den ekonomiska synpunkten så kan man ju göra den själv. gjorde även min tärnas. det räcker med 10 nejlikor för att få en super fin bukett. enkel men persolig.

Svar på tråden Någon som skippat brudbukett helt?