• B & S

GBG, Har nån vigts av eller ska vigas av BengtArne?

Hej jag bara undra vad ni andra har fått för uppfattning av denna Bengt Arne?
    Första gången vi pratade med honom så verkade han lite neutral så fick inte direkt nån uppfattning där. sen skulle vi byta datum men tänkte det går nog bra ändå om han va ledig då istl och det var han och den 2a gng verkade han rätt trevlig. Men jag har ju aldrig träffat personen och inte heller sett honom "in action" tidigare.

Nån komentar om det var jätte bra? gick OK? annat?

Börjar få lite bröllopsnoja såhär på slutet...och har inte haft nån träff innan med honom. Vill även ha en utomståendes uppfattning även om han låter trevlig och säkert kommer säga att allt går finfint på konsultationen(eller vad man kallar det).

• Svar på tråden GBG, Har nån vigts av eller ska vigas av BengtArne?
  • B & S

Ingen som vill komentera? ingen som haft honom??

• En till präst

Kanske vet ingen vilken BengtArne Du skriver om?
    Eller kanske tycker folk det är oetiskt att göra omdömen om personer på ett offentligt forum?

Jag har ingen aning om vem Du pratar om, men tycker alltid det är märkligt när folk börjar recensera vigselförättare som om de vore en biofilm.

• B & S

Jag är inte den första som har komenterat folk här!(oavsett vigselförr., präster, fotografer, bagare, frisörer etc) och ingen har pekat med fingret på dem.
    Jag skrev med flit inte personens efternamn. Inte heller hans telnr, adress, vart han jobbar annars, hur hans hus ser ut etc etc.

För övrigt så kan det ju vara en bra sak att få höra att en person är trevlig eller otrevlig. Det är lika viktigt som att höra som om att du ska inte gå dit till det stället för då får du matförgiftning eller personalen är väldigt dålig på uppassning av sina kunder.

Om han har valt att vara denna tjänst så får han nog räkna med att folk undrar hur han är som person och uppfattas prof inom sitt "yrke", det har inget att göra med honom personligen. Även om han är en människa så ska han ju göra gott ifrån sig inom sin servic...gäller även präster!
    Har hört många här inne som klagat på tjuriga präster som inte ens tillåtit en puss vid vigseln och därför har brudparet också valt en helt annan kyrka och präst.
    Vi har väl rätt att säga vad vi tycker i detta landet eller är detta medeltiden?

Sen så har jag uppfattat honom rätt hjälpvänlig och OK-trevlig, speciellt nu härom dagen ang vigselanmällan. Men jag har ingen aning om hur han är face2face och just under vigseln om han kanske har en tindens att läsa snabbt? sluddrar genom lovorden? kommer till arbetet ofräsh etc etc. Eller om någon faktiskt tycker han var helt underbar och jätte go person?
    Oavsett hade det vart trevligt att veta lite mera innan...från en annans mun och inte hans egen eller någon på tex stadskansliet som säkert hade gjort "reklam" för honom.
    Vi kommer inte ha nån träffa med honom innan heller så kommer inte ha nån personlig uppfattning av honom hur han är face2face.

Kan också meddela att visa damer jag ringt innan honom var INTE trevliga i telefonen eller ens via mail då jag kontaktat dem så dessa skulle jag själv inte kunna rekomendera vidare.

Sist men inte minst har jag egna uppfattningar om hur det känns att bli påhoppad av personer som inte är en brud/brudgum och "hänger här" för att "tjuvlyssna". Som du ev förstår är jag inte gudfruktande (och kommer aldrig att bli) och det eldar extra på mitt järn när just en präst kommer med "komentarer".
    Men nu håller jag min tunga för annars blir du ännu mer upprörd för mitt svar och om inte annat får jag en varning för att jag försvarar mig "fel" enligt nån moderator här på BT. Jag vill ej heller ge dig nöjet i det hela och endast få ett vettigt svar/försvar enligt mig och många andra här.

Jag frågade snällt och inte dömande....snälla döm inte mig då!

• B & S

raderar tråd då jag ej är intr av något vidare svar....

• JPerlestam

Men Gud, överreagerar du inte lite nu?

B & S skrev 2008-10-17 23:50:06 följande:

Jag är inte den första som har komenterat folk här!(oavsett vigselförr., präster, fotografer, bagare, frisörer etc) och ingen har pekat med fingret på dem. Jag skrev med flit inte personens efternamn. Inte heller hans telnr, adress, vart han jobbar annars, hur hans hus ser ut etc etc.För övrigt så kan det ju vara en bra sak att få höra att en person är trevlig eller otrevlig. Det är lika viktigt som att höra som om att du ska inte gå dit till det stället för då får du matförgiftning eller personalen är väldigt dålig på uppassning av sina kunder. Om han har valt att vara denna tjänst så får han nog räkna med att folk undrar hur han är som person och uppfattas prof inom sitt "yrke", det har inget att göra med honom personligen. Även om han är en människa så ska han ju göra gott ifrån sig inom sin servic...gäller även präster! Har hört många här inne som klagat på tjuriga präster som inte ens tillåtit en puss vid vigseln och därför har brudparet också valt en helt annan kyrka och präst.Vi har väl rätt att säga vad vi tycker i detta landet eller är detta medeltiden? Sen så har jag uppfattat honom rätt hjälpvänlig och OK-trevlig, speciellt nu härom dagen ang vigselanmällan. Men jag har ingen aning om hur han är face2face och just under vigseln om han kanske har en tindens att läsa snabbt? sluddrar genom lovorden? kommer till arbetet ofräsh etc etc. Eller om någon faktiskt tycker han var helt underbar och jätte go person? Oavsett hade det vart trevligt att veta lite mera innan...från en annans mun och inte hans egen eller någon på tex stadskansliet som säkert hade gjort "reklam" för honom.Vi kommer inte ha nån träffa med honom innan heller så kommer inte ha nån personlig uppfattning av honom hur han är face2face.Kan också meddela att visa damer jag ringt innan honom var INTE trevliga i telefonen eller ens via mail då jag kontaktat dem så dessa skulle jag själv inte kunna rekomendera vidare.Sist men inte minst har jag egna uppfattningar om hur det känns att bli påhoppad av personer som inte är en brud/brudgum och "hänger här" för att "tjuvlyssna". Som du ev förstår är jag inte gudfruktande (och kommer aldrig att bli) och det eldar extra på mitt järn när just en präst kommer med "komentarer". Men nu håller jag min tunga för annars blir du ännu mer upprörd för mitt svar och om inte annat får jag en varning för att jag försvarar mig "fel" enligt nån moderator här på BT. Jag vill ej heller ge dig nöjet i det hela och endast få ett vettigt svar/försvar enligt mig och många andra här.Jag frågade snällt och inte dömande....snälla döm inte mig då!
  • enkeli84

Lite övereagerat av dig..
    Han menade visserligen inget illa=)

• En till präst

Vi är några präster som "hänger" här och "tjuvlyssnar" - dels för att vi faktiskt kan lite om vigslar och kan svara på många frågor, och dels för att det som diskuteras här har med vårt jobb att göra. Det är vi som träffar de flesta av de brudpar som diskuterar här när det väl är dags för vigselsamtal och senare vigsel.

En del uppskattar det.
    Andra blir irriterade.
    Och några blir arga - särskilt om man ifrågasätter något de säger.

• Blivande mrs walker

Jag tycker att det rä helt okej att skriva om vigselförrättare, då de ju har en stor roll i bröllopet och kan påverka en hel del, och man har svårt att veta hur de är då man ofta inte alls träffar dem innan Dagen D.
    Jag har ingen erfarenhet av Bengt-Arne själv, vi har pratat litet med Petur och han lät trevlig, en snäll farbror precis som vi vill ha.
    Ett tips är också att bildgoogla efter vigselförrättarnas namn (med "" runt)så kan du se bilder på en del av förrättarna vilket ger en hint om deras personlighet, eller åtminstone deras ålder.

Svar på tråden GBG, Har nån vigts av eller ska vigas av BengtArne?