Men Gud, överreagerar du inte lite nu?
B & S skrev 2008-10-17 23:50:06 följande:
Jag är inte den första som har komenterat folk här!(oavsett vigselförr., präster, fotografer, bagare, frisörer etc) och ingen har pekat med fingret på dem. Jag skrev med flit inte personens efternamn. Inte heller hans telnr, adress, vart han jobbar annars, hur hans hus ser ut etc etc.För övrigt så kan det ju vara en bra sak att få höra att en person är trevlig eller otrevlig. Det är lika viktigt som att höra som om att du ska inte gå dit till det stället för då får du matförgiftning eller personalen är väldigt dålig på uppassning av sina kunder. Om han har valt att vara denna tjänst så får han nog räkna med att folk undrar hur han är som person och uppfattas prof inom sitt "yrke", det har inget att göra med honom personligen. Även om han är en människa så ska han ju göra gott ifrån sig inom sin servic...gäller även präster! Har hört många här inne som klagat på tjuriga präster som inte ens tillåtit en puss vid vigseln och därför har brudparet också valt en helt annan kyrka och prä
st.Vi har väl rätt att säga vad vi tycker i detta landet eller är detta medeltiden? Sen så har jag uppfattat honom rätt hjälpvänlig och OK-trevlig, speciellt nu härom dagen ang vigselanmällan. Men jag har ingen aning om hur han är face2face och just under vigseln om han kanske har en tindens att läsa snabbt? sluddrar genom lovorden? kommer till arbetet ofräsh etc etc. Eller om någon faktiskt tycker han var helt underbar och jätte go person? Oavsett hade det vart trevligt att veta lite mera innan...från en annans mun och inte hans egen eller någon på tex stadskansliet som säkert hade gjort "reklam" för
honom.Vi kommer inte ha nån träffa med honom innan heller så kommer inte ha nån personlig uppfattning av honom hur han är face2face.Kan också meddela att visa damer jag ringt innan honom var INTE trevliga i telefonen eller ens via mail då jag kontaktat dem så dessa skulle jag själv inte kunna rekomendera vidare.Sist men inte minst har jag egna uppfattningar om hur det känns att bli påhoppad av personer som inte är en brud/brudgum och "hänger här" för att "tjuvlyssna". Som du ev förstår är jag inte gudfruktande (och kommer aldrig att bli) och det eldar extra på mitt järn när just en präst kommer med "komentarer". Men nu håller jag min tunga för annars blir du ännu mer upprörd för mitt svar och om inte annat får jag en varning för att jag försvarar mig "fel" enligt nån moderator här på BT. Jag vill ej heller ge dig nöjet i det hela och endast få ett vettigt svar/försvar enligt mig och många andra här.Jag frågade snällt och inte dömande....snälla döm inte mig då!