• DanKat

Göra slöjan själv?

Vi har kollat lite slöjor, och jag kom på att det skulle vara kul att testa att göra min slöja själv! De flesta är ju vansinnigt dyra med tanke på vad dom består av - nättyg fastsatt på ett spänne och lite glitter och pärlor på. Det tycker inte jag ska behöva kosta 500kr och uppåt!
    Så jag undrar om någon annan gjort sin slöja själv och har något tips? T.ex. var man kan hitta såna där spännen dom brukar sitta fast med, dom bör ju vara transparenta dessutom...

Skulle vara kul om någon annan här testat att göra en och kan berätta hur den gjorde

• Svar på tråden Göra slöjan själv?
  • DanKat

Hehe, jag kom på att jag inte ens hade googlat efter det Hittade en beskrivning där man får mått och instruktioner på en slöja, om någon annan är intresserad www.brudobrollop.se/gds/sloja.htm
    (men skriv gärna ändå om ni har något annat tips! )

• Henriks älskling

Men det finns en del på köp & sälj som inte är så jättedyra?

• DanKat

Ja fast jag tycker det skulle vara roligt att göra den själv också! Jag är väldigt pysslig av mig Det var bara det att det var när vi såg priserna som jag kom på tanken överhuvudtaget att man kan göra den själv

• Henriks älskling

Ja, är du pysslig så är det ju jättebra. Även kul att göra egen. Jag brukar ha en idé och tror att det blir jättelätt, och sen sitter jag där och får inte ihop det. ;)
    Man kan ju faktiskt nåla fast slöjan oxå - många frisörer gör det och det finns slöjor att köpa som inte har kam.

• DanKat

Mm, jag kan ju höra med en av mina systrar som är frisör Det är hon som ska göra min frisyr så hon vet väl vad som blir lättast - att ha kam eller inte.

• Henriks älskling

Lyx... önskar att jag hade en syrra som var frisör... ;)

• DanKat

Henriks älskling: hihi, ja hon är grym att ha!

Melis: tack, men jag tycker det är roligare att göra den själv

Svar på tråden Göra slöjan själv?