• MadTezz

Vem står för kläderna?

Jah har en stor fundering som jag hoppas att jag kan få hjälp med. JAg ska ha två av mina bästavänner som tärnor och min sambo sina två bröder. Men vem ska stå för deras kläder? Vi har inte en så stor budget att gå efter. Jag vill att mina tärnor ska kunna använda sina kläder även efter bröllopet. Hjälp mig!

• Svar på tråden Vem står för kläderna?
  • Mrs Mommy

Om de får väljasin egen klädsel är det ok att de står för den själva. Men om ni har strikta krav húr den ska vara utöver festklädsel tycker jag att brudparet betalar hela eller endel av summan.

• Soon and very soon

Mrs Mommy skrev 2008-09-24 17:56:32 följande:

Om de får väljasin egen klädsel är det ok att de står för den själva. Men om ni har strikta krav húr den ska vara utöver festklädsel tycker jag att brudparet betalar hela eller endel av summan.
    japp! är nog det vanligaste att det är så! men om ni hittar nått gemensamt kan de oxå betala själva.
  • MadTezz

jag har tänkt att tärnorna ska ha röda klänningar. marskalkerna vet jag inte än.

• Nalle Puh 40

MadTezz : Har oxå tänkt ha röda klänningar, vilken slags röd ska du ha och modell?

• anja1661

vi ska ha vinröda...eller ja mörkröda rosor-röd....tror rosen heter passion.
    nån enkel variant utan rysch pysch. vi har kommit överens om att vi betalar den eller om den blir allt för dyr så delar vi..

• anja1661

när det gäller bestman så har han egen kostym sen innan så vi står bara för matchande slips. och ett par nya kalsonger som han får i present av oss med roligt tryck.

• wohohohohoh

vi betalar kostymerna för marsalker, vi beställde ifrån www.suitopia.se fantastiskt snygga och billiga.Beställde även min m2bs därifrån i matchande tyg.

• MadTezz

jag vet inte riktigt va de ska va för modell på klänningarna. men den ska va mörkröd eller något eftersom jag ska ha mörkröda rosor i buketten.

• MilosMamma

mina tärnor betalar deras klänningar själva, men då har ja oxå bestämt att de ska vara enkla klänningar som dom även kan använda efter bröllopet.

Svar på tråden Vem står för kläderna?