• farmor42

Någon som vet om man kan hitta kontonummer någonstans. Vill köpa av en som svarat på min köpkontakt och hon säger bara att jag ska sätta in pengar på hennes/hans konto?

• Svar på tråden Någon som vet om man kan hitta kontonummer någonstans. Vill köpa av en som svarat på min köpkontakt och hon säger bara att jag ska sätta in pengar på hennes/hans konto?
  • anja1661

varför frågar du inte henne/honom om kontonumret istället så blir det rätt från början?!

• farmor42

Har försökt men får ingen kontakt

• Flipperkulan

Lättast är väl att fråga om kontonumret. Vet inte om bankerna ger ut sånna uppgifter...

• farmor42

Jag trodde att det kanske fanns registrerat någonstans, eftersom hon inte skrivit numret

• AniMann

vart är det du ska köpa?
    Om det är på Tradera kan säljaren ha en sida där du kan läsa dig till sånna uppgifter.

• valkyriana

Om du inte får kontakt med personen i fråga tycker jag absolut inte att du ens ska överväga att sätta in pengar på dennes konto.
    Bank, kontonummer och clearing nummer ska i övrigt personen i fråga förse dig med.
    Lycka till med shoppingen!

• DanKat

Bankerna lämnar inte ut såna uppgifter, det kan du bara få veta av personen själv (har jobbat på bank i sommar så jag vet).

Om det är på Tradera du har köpt så har du fått ett vinnarmail, och många säljare lägger in så att kontouppgifterna står i det automatiska vinnarmailet. Så du kanske redan har fått numret

• Sebastiána

Håller med! Det verkar riskabelt/skumt.

valkyriana skrev 2008-09-24 19:26:29 följande:
    Om du inte får kontakt med personen i fråga tycker jag absolut inte att du ens ska överväga att sätta in pengar på dennes konto.Bank, kontonummer och clearing nummer ska i övrigt personen i fråga förse dig med. Lycka till med shoppingen!
  • Vitt guld

valkyriana skrev 2008-09-24 19:26:29 följande:

Om du inte får kontakt med personen i fråga tycker jag absolut inte att du ens ska överväga att sätta in pengar på dennes konto.Bank, kontonummer och clearing nummer ska i övrigt personen i fråga förse dig med. Lycka till med shoppingen!
    Det var min tanke också.
  • phly

om det är dyra saker du skall köpa kan du oftast begära att hon el han skickar mot postförskott. men då är du också beredd att betala in förskottspenningen som kostar lite mera.

• Vitt guld

phly skrev 2008-09-25 09:53:31 följande:

om det är dyra saker du skall köpa kan du oftast begära att hon el han skickar mot postförskott. men då är du också beredd att betala in förskottspenningen som kostar lite mera.
    Man kan använda PayPal också.
  • pandis81

Får du ingen kontakt så skulle jag inte ta köpet så alvarligt utan att faktiskt skita i att betala. Ska köpet vara ordentligt och ta det på allvar så ska personen i fråga lämna sina kontakt uppgifter direkt.
    Namn adress och kontonummer.

Jag hade inte fullföljt köpet om jag vore dig utan letat vidare. Och hade personen i fråga hört av sig senare så säger du bara att du ångrade dig och löste det på annat håll,

Svar på tråden Någon som vet om man kan hitta kontonummer någonstans. Vill köpa av en som svarat på min köpkontakt och hon säger bara att jag ska sätta in pengar på hennes/hans konto?