• Frukenob

Trött på min tärna

Vi ska inte gifta oss i från nästa sommar men jag är redan trött på en av mina tärnor.

Det är min bästa vän men ibland vill jag bara strypa henne. Hon är en person som vill att allt ska vara på hennes sätt. Jag har bett henne titta runt lite på tärnklänningar så hon vet vad hon typ vill ha på sig. Jag ville nämligen syupp klänningar till mina tärnor men det vägrar hon eftersom hon inte vill ge mig sina mått.
    Sen när jag bad henne följa med ut i stan så att JAG kunde prova lite klänningar så säger hon till mig: Det var ju ett jävla tjat om min tärnklänning. Jag vill inte köpa min förren någon månad innan bröllopet!

För min tärna handlar det om hur hon ser ut och hon är väldigt utseende fixerad så det kan bli jobbigt.

behövde bara kräka av mig

• Svar på tråden Trött på min tärna
  • agtiwi

Hade jag varit du så hade jag först talat om för personen i fråga hur jag tycker/tänker/känner angående alltihop. Hade hon inte lyssnat då så hade hon vackert fått räkna med att sitta på bänken bland övrig släkt och vänner i kyrkan.

• jessielundh

jag håller med agtiwi.

Det är din dag, bestäm du vilken klänning hon ska ha och be henne bara pröva en storlek.. Man får inte vara så ego mot sin bästa vän

Kram på dig

• noo

hej
    jag förstår dig. jag oxå har problem med mina tärnor.vi ska gifta oss om 7 veckor så sms mina tärnor och stod att hon inte vill blir min tärna längre. jag va jätte arg. nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. jobbigttt.

• Nalle Puh 40

Jag har inga problem med min tärna (är min syster) men känner att det kan bli lite problem med vår värdinna som är lite styrande

• Krokodill

Är din tärna överviktig? Hon kanske planerar att gå ner en del i vikt och vill ha en klänning som passar till bröllopet och inte nu? Självklart så måste man ändå titta och bestämma innan. Kan du inte förklara för henne att hon själv kan lämna måtten till sömmerskan och att hon kan prata med henne om eventuell viktnedgång och ändring av klänningen. Hennes klänning kanske inte måste bli "klar" förrän aldeles innan bröllopet?

Jag har själv varit väldigt medveten om min vikt och kännt mig obekväm i sitationer när man ska synas "officiellt". Även om det är din dag så känner hon sig nog lite i rampljuset hon med.

Nu antar jag bara att hon är känslig över sin vikt men hon kanske bara är självcentrerad?

• skille

Jeg ville byttet hun ut om hun ikekf orstår at du er viktigre enn henne på den dagen!

• Bäste vän

Stå på dig o säg de e min da o den ska bli perfekt som JAG tänkt mig.. Hon ska vara glad över att bli tärna.. De e en ära.. Ja har precis varit tärna.. De handlar om att ge o ta.. Tycker ja. Men man e där för att hjälpa till att göra dagen för brudparet så lyckat som de bara går.. Karm o lycka till..

• Frukenob
    Krokodill skrev 2008-09-26 09:06:05 följande:
    Är din tärna överviktig? Hon kanske planerar att gå ner en del i vikt och vill ha en klänning som passar till bröllopet och inte nu? Självklart så måste man ändå titta och bestämma innan. Kan du inte förklara för henne att hon själv kan lämna måtten till sömmerskan och att hon kan prata med henne om eventuell viktnedgång och ändring av klänningen. Hennes klänning kanske inte måste bli "klar" förrän aldeles innan bröllopet?Jag har själv varit väldigt medveten om min vikt och kännt mig obekväm i sitationer när man ska synas "officiellt". Även om det är din dag så känner hon sig nog lite i rampljuset hon med.Nu antar jag bara att hon är känslig över sin vikt men hon kanske bara är självcentrerad?
    Nähon är inte ett dug överviktig men hon tror att hon är. Hon har i flera år kämpat med bulimi men anser sig själv som frisk nu. Hon har dessutom massa tvångstankar och är nojig över minsta lilla. Nu i efter hand ångrar jag att jag frågade henne att vara min tärna men jag inte ta tillbaka det eftersom då är vår vänskap förstörd. Hon skulle aldrig förlåta mig
  • passionsblomman

Oj! Jobbig situation! Det är du nog tvungen att ärligt prata igenom med henne. Typ att du känner att det här börjar dra iväg och ta energi som ni båda behöver till annat.

Säg till henne hur du känner och att du inte vet hur du ska göra, så hon blir medveten och får ta del i att hitta en lösning, för så här kan ni ju inte fortsätta.

Om ni båda verkligen värderar er relation så löser ni nog detta, annars är ni kanske inte så nära som ni trott och då är det hemskt att upptäcka, men kanske oundvikligt.

Svar på tråden Trött på min tärna