Häst och vagn
Är det någon av er som tänkt att åka häst och vagn till/från kyrkan/vigselplatsen? Vad har ni då fått betala?
Är det någon av er som tänkt att åka häst och vagn till/från kyrkan/vigselplatsen? Vad har ni då fått betala?
Vi åkte aldrig häst o vagn..men fick prisuppgift på 3500-4000kr i sthlms-trakten..så skippade det eftersom vi hade så kort avstånd mellan kyrka o festlokal.
Ok, tack för hjälpen! Någon annan som har annan prisuppgift? Låter lite dyrt, tycker jag.
Vi behöver bara betala 900kr, vi är väldigt nöjda med det priset!! (De flesta verkar behöva betala 3-4000kr men det är på tok för dyrt tycker vi, så mycket hade vi aldrig betalat!)
Det är en täckt vagn vi ska ha (får säkerligen åka öppen om vi vill men det är mer speciellt att åka i en täckt ). Vi får dekorera den själva (dom som betalar flera tusen brukar nog få vagnarna dekorerade i priset).I priset får vi åka till vigseln, ha med ekipaget vid fotograferingen samt åka till festlokalen efteråt (den turen tar ca 50min har jag för mig att han sa). Kyrkan vi gifter oss i ligger bara någon km från där han bor, så det blir ingen transportkostnad
Kan tillägga att vi ska gifta oss utanför en inte alltför stor stad i Norrland, så det är inte de hutlösa priser som jag hört om i södra Sverige...
Jag tycker att 3-4000 låter rimligt. Två hästar som ska fraktas dit i transport. En vagn som måste tas dit på släpkärra. Alla förberedelser m m.
900:- var ju jättebilligt!
Jag kan personligen påpeka att 3-4000 är ett bra pris!! Jag håller själv på med hästar och har kört ett brölloppar. Då tog vi 2000 kr för det var första gången och de var mer än nöjda!! Fick tom åka släde vilket de hade som dröm utan att vi visste om det!! Paret ifråga visste inte ens om att de skulle få åka häst o vagn så bara det var en överraskning!!
Priset kan beror väldigt mkt på olika saker som tex: hur långt färden är, hur många hästar, transport för både häst å vagn/släde osv
Aleta skrev 2008-09-27 07:50:07 följande:
Vi hoppas på en bonde som bor i närheten av herrgården där vi ska vara (både vigsel och festen). Färden får vår del kommer nog inte ens bli 100 meter eftersom vi endast tänkt åka till herrgården från granngården. Tack för hjälpen allesammans!
Vi betalade 4000:- och tycker det var värt varenda krona, för det första så var det en flickdröm sen så var det en av dom bästa stunderna den dagen då vi fick lite tid själva och bara sitta och mysa till klapprande hovar.