• september2009bröllop

varför denna fixering av vad folk tjänar??

som rubriken löd varför fixerar ni vid att öppna trådar om vad folk tjänar? ses som fruktansvärt ofint i mina ögon.. spelar det nån roll vad andra tjänar? det kan va kul att veta vad andra arbetar med men att fråga vad dem tjänar är väl att gå lite för långt??

• Svar på tråden varför denna fixering av vad folk tjänar??
  • Lissdaniels

Ja jag har inte ens öppnat den tråden för jag tycker att det mest känns som en tävling om vem som tjänar mest. Att veta vad folk jobbar med är kul/rolig information men inkomst är för mig inget jag offentliggör trots att man kan ta reda på det om man vill.

• lillabruden

man kan ju alltid fråga men det är upp till den som vill att svara... men jag håller med om att det är lite ofint...

• september2009bröllop

precis vad jag känner me..

• nni

Håller med helt!
    Men ordet e ju fritt...

• Duchess

Jag vet inte varför det skulle vara med fult att tala om vad man tjänar än att diskutera saker som hur ofta man sex (vilket förekommer) eller vad man stör sig på hos sin blivande make.

Pengar är det sista tabu vi har här i Sverige.

• september2009bröllop

visste inte ens att folk startat sånna trådar.. hur ofta man gör annat än sover i sovrummet är inte heller nått man vädrar för folk på forum enligt min mening och vad man stör sig på hos sin blivande tycker jag man kan ta upp med honom.. antar att privatliv inte finns på bt?

• barret08

Jag tycker att det är bra att prata om vad man tjänar eftersom man då kan se om man själv är underbetald. Det känns som att det endast är bra för arbetsgivaren att folk tycker att man inte ska prata om lönen. Ser man att man ligger rejält under snittet kanske det är läge att börja se sig om efter något annat.

• september2009bröllop

om man vill veta hur man ligger till kan man alltid ringa facket...

• annape84

Ett forum är till för att prata om det man vill. Är du inte intresserad av att diskutera pengar, sex eller vad man stör sig på hos sin blivande man behöver du inte göra det. Men döm inte andra som gör det. Sen det där med privatliv?, denna sida och dessa forum är till för att hjälpa varandra och då måste man kanske dela med sig av sitt privatliv..

ronney skrev 2008-09-27 17:30:30 följande:
    visste inte ens att folk startat sånna trådar.. hur ofta man gör annat än sover i sovrummet är inte heller nått man vädrar för folk på forum enligt min mening och vad man stör sig på hos sin blivande tycker jag man kan ta upp med honom.. antar att privatliv inte finns på bt?
  • passionsblomman

Tjaa, vi befinner oss ju i cyberspace och det vet vi ju, att där finns intressesidor för både det ena och det andra, på gott och ont.

Själv kan jag konstatera att jag vetat att jag hör till gruppen knegare som verkligen har låg lön, men riktigt hur risig den är hade jag nog inte fattat.Det kan ju vara en väckarklocka.

Vad det privata anbelangar kan jag ju här välja vad jag klickar upp och deltar i, vilket inte är fallet tex på bussen där man verkligen ibland önskar att folk kunde bespara en vissa detaljer om sina liv...

Svar på tråden varför denna fixering av vad folk tjänar??