vill gifta mig
Min andra hälft skrev 2008-09-29 13:34:56 följande:
Tack båda två för ett mkt bra svar! :) skönt att få lite olika aspekter. Hehe vet faktiskt inte varför, grejen är att han tycker det känns så långt bort i framtiden..Klart det inte e bra att tjata, vill inte göra det men vet inte varför jag gör, vet att han inte älskar mig mindre för det men det är just det att bröllop är min högsta dröm och speciellt med honom känns som att man vill han bekräftelse på att man kommer få göra det, om ni förstår? Vill verkligen inte tjata, en mkt dålig vana jag har..återigen tack för svar!
Jag tycker du ska fundera igenom varför du vill ha bekräftelse i form av ett bröllop? Får du den bekräftelse du vill ha i vardagen? Planerar ni er framtid ihop? Varför är just bröllop viktigt för dig? Kan du förklara det för din kille är du på god väg. I annat fall blir det kanske lätt som J D skriver, att den som inte vill får bestämma.En annan sak som är viktig är att förmedla till din kille att du vill gifta dig med HONOM och inte bara gifta dig. Han kanske är rädd att du bara vill ha ett bröllop, och han råkar finnas till hands. Gör det till en fin sak för honom!
Lycka till!