• Saralainen

Hur bra vän måste man vara?

Hejsan!
    Jag har lite problem med om jag ska ha tärna eller inte.
    Jag ska bjuda några av mina vänner på bröllopet men ingen av dom jag kommer bjuda är enligt min mening en RIKTIGT nära vän som vet ALLT om mig och som vet precis vad jag vill ha och inte ha.
    Jag skulle kunna tänka mig att fråga någon av dom till att bli tärna men hur bra måste tärnan egentligen känna en för att det ska vara en tärna?
    Men känns det inte fel att ha en tärna som egentligen inte känner mig till 100%?
    Vad tycker ni?
    Hur bra känner Era tärnor er?

• Svar på tråden Hur bra vän måste man vara?
  • Igia

Jag resonerar som så att jag har valt de som jag verkligen vill ha med mig dagen innan och under förberedelserna, inte hur bra vänner vi är. Nu råkar det vara så att vi väldigt ba vänner och hon är oxå min äldsta vän som ja gkänt sedan jag var 4 och så min syster. För mig var det oxå viktigt att de två funkar ihop eftersom de ska vara två.
    Så egentligen så känner de ju mig väldigt bra men det var det mest naturliga val för mig.

Man måste väl inte känna varandra till 100% så länge man trivs och funkar tillsammans till 100%... Annat om du kanske är orolig för möhippan och vad de andra vännerna ska säga??

• valkyriana

Jag gjorde misstaget att välja en nyfunnen vän till tärna. Vi kom så bra överens mm mm

En mycket lång och jobbig histora kort. Vi är inte vänner längre och hon förstörde mycket (känslomässigt) inför bröllopet.

Som tur hade jag flera tärnor. De andra var min syster och min älsta vän

• AnnBo

Jag känner mina tärnor väl, en av dem är min syster, så av naturliga skäl är det henne jag känner bäst:P

De andra två är mina bästa vänner, den ena har jag känt sen jag var liten (vi gick parallellklasser redan på lekis) och den andra har varit min bästa vän i snart 10 år (nästa år blir det 10 år)

Så jag kan dem utan o innan och de kan mig..och de känner varandra med..och det känns skönt:P

Det är även skönt att de redan nu, typ ett år innan bröllopet, är så engagerade och vill hjälpa till

Men tillbaka till dig, det är ju en smaksak, din tärna behöver ju inte veta allt om dig..eller så har du ingen tärna alls..
    Det är ju ditt bröllop och du som bestämmer!

• Tit

Jag kunde inte välja bland mina vänner heller så det blev min systerdotter och min makes lillasyster på 24 som hjälpte mig jättemkt.

• Ewy

Jag känner många som slopar det här med tärnor och marsalkar. Det ena kan vara att brudparet har många vänner och kan ej välja och det andra kan vara som du känner.
    Gör det som känns rätt för er! Lycka till!

• lillP

Jag kommer inte att ha tärna/or. Varför "krysta" fram vem det ska vara?

• chamor

Min tärna har jag inte träffat så mycket och känner inte varandra så väl egentligen så hon blev minst sagt paff men flera av mina närmaste hade andra uppdrag coh jag ville ha någon som jag verkligen klickade med, fick mig att slappna av, att skratta och hon var VÄRLDENS bästa tärna! Hon gjorde ALLT och mycket till

• MadTezz

JAg kommer att ha två av mina allra bästa vänner som tärnor. Den ena känner jag sen vi va i blöjåldern, och har hållt i hop sen dess. Den andra har jag kännt sen jag gick på gymnasiet för ca 5 år sedan. Även vi står varandra väldigt nära. Så det var ett självklart val för mig vilka som skulle få vara mina tärnor.

• Sofi78

Mina tarnor ar min tvillingsyster och min m2b's syster

• mysifer

jag har valt en nyfunnen vän som tärna och bättre kunde jag inte önska mig! hon är superengagerad och tar sig tid för alla mina grubblerier och velande fram och tillbaka trots att hon planerar sitt eget bröllop samtidigt.

ingen av mina äldre vänner kändes aktuella eftersom vi växt ifrån varandra och den jag står absolut närmst är min blivande tärna..även om hon inte vet precis allt om mig!

• Saralainen

Jag har faktiskt valt mina två tärnor nu =)
    Det blev en kompis som jag har umgåtts med i perioder sen vi gick på lågstadiet. Hon har alltid funnits där för mig.
    Min andra tärna är min m2b's syster. Båda blev jätteglada och det känns så rätt så nu är iaf det problemet ur världen =)

• br2be

Jag har också valt min tärna utifrån vem jag vill ha med mig under dagen. Inte utifrån hur nära vänner man är. Man har ju olika relationer med varje vän, det går inte att jämföra.

Svar på tråden Hur bra vän måste man vara?