• Mrs Baom

Present till tärna/tärnor?

Vad ger ni till eran /era tärnor i present?? Tycker det är jättesvårt... Tacksam för tips:)

• Svar på tråden Present till tärna/tärnor?
  • Lakritspuck

Jag har inte tänkt några speciella presenter men de ska ha varsin vacker sjal som de ju får behålla. En siden- eller paschmina blir det och i någon guldig eller varmvit färg. Hyfsat användbart senare också med andra ord.

• DanKat

Min syster ska vara tärna för oss och vi har mest funderat på att ge henne smycken (som vi köper till klänningen hon ska ha på bröllopet).

• Miamaja

Ni behöver inte köpa särskilda presenter, att vara tärna är ett heersuppdrag och det räcker med det. Annars kn man vänta till efter bröllpet och ge dem något av allt det som man kanske skaffar inför debn stora dagen och inte behöver sedan. Ex vix om du skaffar 10 av ngt så behöver man ju troligtvis inte så många sedan och då kan man ge bot av det. Då blir det ju även ett minne av dagen

• flisa83

Hej på er!

Har också en fundering angående det där. Har nämligen 3 st tärnor. De tänkte jag sätta i lite arbete och ge lite uppgifter med bröllopsplaneringen, då min sambo jobbar i norge om vardagarna. Vi kommer ha ett hyfsat stort bröllop och då är det skönt med lite hjälp,råd och stöd av mina tärnor. Därför känns det som om jag vill ge dom något.

Är riktigt petig när det gäller dekorationer och färgkombinationer mm. Så jag tänkte köpa deras klänningar på nätet. Dessa klänningar får dom behålla, då de måttanpassas.
    Räcker det? Eller ska man lägga till något litet halsband dom kan ha på sig under bröllopet? Tänkte lägga ungefär samma summa på våra 3 bestmans. Klänningarna i sig går på 350 kr. Är man för snål/generös om man lägger 500 kr per tärna/bestman?
    Har verkligen inget begrepp om vad som är lagomt. Så råd önskas! :)

• hgav

Brudparets fotograf tog en bild av mig och min M2B i våra fina kläder. Efter festen fick vi sedan en jättefin fotoram med informationen om att vi skulle få en bild av oss att sätta in i ramen. Jag tyckte att det var en jättebra present! Behöver ju inte kosta så mycket heller- samtidigt som det blir väldigt personligt.

• Morfrumatte

Vi gav ingenting till våra.

• MajsanB

Fick ett armband av min syster när jag var tärna.

• Villesmamma

Jag har varit tärna 3 ggr.
    Första gången fick jag smycken att ha till klänningen + en fick spegel med mitt namn på. Som jag fick innan vigseln.
    Andra gången fick jag smycken till klänningen.
    Tredje gången fick jag Gotland ring i och med att vi var på Gotland + smycken till klänningen.
    Jag är super nöjd med detta. Alltid kul att senare ha fina smycken med minnen till.

• EmMa09
    flisa83 skrev 2008-09-30 07:38:22 följande:
    Hej på er!Har också en fundering angående det där. Har nämligen 3 st tärnor. De tänkte jag sätta i lite arbete och ge lite uppgifter med bröllopsplaneringen, då min sambo jobbar i norge om vardagarna. Vi kommer ha ett hyfsat stort bröllop och då är det skönt med lite hjälp,råd och stöd av mina tärnor. Därför känns det som om jag vill ge dom något.Är riktigt petig när det gäller dekorationer och färgkombinationer mm. Så jag tänkte köpa deras klänningar på nätet. Dessa klänningar får dom behålla, då de måttanpassas.Räcker det? Eller ska man lägga till något litet halsband dom kan ha på sig under bröllopet? Tänkte lägga ungefär samma summa på våra 3 bestmans. Klänningarna i sig går på 350 kr. Är man för snål/generös om man lägger 500 kr per tärna/bestman?Har verkligen inget begrepp om vad som är lagomt. Så råd önskas! :)
    Var köper du klänningarna? Jag kommer att ha 3 tärnor jag med!
  • MulleNuh

Jag ska köpa klänningen till min tärna. Någon present får hon ej utöver den klänningen.
    Jag fick inte något när jag var tärna. Jag fick bara vara barnvakt åt hennes barn!

• Livaa

Jag skulle vilja ge någonting litet åt mina tärnor, mest för att jag tycker om dem så mycket!

Den ena, min syster är 17 år. Vad ge?
    Den andra, min sambos syster, är 27 år och HATAR smycken. Vad ge?

FÖRSLAG?

• chokladflingan

Jag har tänkt att deras klänningar som vi betalar ska vara som en present, plus att jag köpt ett par armband som en slags extrapresent.

• MulleNuh

Får jag fråga varför ni ger presenter?

• Livaa

För att man tycker om dem! För att de ställer upp under resans gång, hjälper till med så mycket helt tiden fram till bröllopet..

Jag ger dem presenter ofta - av ingen särskild anledning. Men skulle nu vilja ge nåt litet minne till dem och visa uppskattning att de är där för mig i alla planer och allt virrvarr av tankar!

Svar på tråden Present till tärna/tärnor?