• Black velvet

Min tärna " sa upp sig"

Läste "trött på min tärna"
    Min tärna kommer inte! och det meddela hon 12 dagar innan bröllopet!
    Allt har fått göras om, festprogram. placeringar etc.
    Jag har tidigare skrivit om hennes fullständiga ointresse och försökte prata med henne, bjuda på middag så vi kunde gå igenom bröllopsdagen, men nej.
    2 veckor innan bröllopet ansåg jag att hon borde se klänningen vilket hon inte heller hade visat intresse förr,jag behöver verkligen hjälp med att ta på mig den och tycktedet hade varit en bra ide´om hon hade sett den tidigare.
    Jag gifter mig nu på lördag utan tärna, får hjälp med klänningen, sällskap hos frissan och hjälp i kyrkan. Detta gör tre olika tjejer.
    Humöret är ju inte det allra bästa men jag får ladda om. det blir trots allt ett riktigt stiligt bröllop.

• Svar på tråden Min tärna " sa upp sig"
  • Meiia

Skit i henne och ha en riktigt underbar dag tycker jag!!!:)

• pandis81

klart det blir stiligt ändå och det kanske är bäst så att tärnan inte är med. Hon har ju inte direkt skött sina uppgifter som tärna ändå.

Det kommer bli en super bra dag ändå. LYCKA TILL

• Fenixx

låter som eran dag kommer bli betydligt bättre utan henne!! vilket sätt...

• Black velvet

Tackar för Er uppmuntran, jag behöver det verkligen.
    Har precis skrivit av mig i min blogg.

• nossan

Mina två brudtärnor iaf den ena har inte varit till mycke hjälp.
    Men min svägesrka som oxå är min brudtärna har iaf kommit med tips och ideer och ska göra våran bröllopstårta.
    har fixat det mesta själv. Men jag har inte frågat efetr hjälp heller så jag får nog skylla mig själv lite oxå=)

• Black velvet

Jag har bett min tärna om hjälp o då sa hon att hon först skulle fixa privata grejor innan hon kunde kocentrera sig på mitt. Detta gjorde jag tre veckor innan. Jag väntade och pratade med henne två veckor innan.
    Då sa hon att hon kände sig inte stressad!!!! Jag svarade att jag gjorde det då hon inte ville prata med mig eller titta på klänningen osv.
    Sen sa hon att hon inte kom alls, och kunde inte förstå att det måste vara så stort med toasmaster osv. hon hade ingen tärna på sitt. Och hon var på bröllop i somras o den tärnan gjorde minsann ingenting!!!
    Vi har 40 gäster och skall visserligen ha det på ett slott, men stort vill jag nog inte påstå att det är.
    Fy vad less jag är på henne.

• passionsblomman

Du, jag tror det här blir till det bästa! Bättre att du hinner samla ihop dig nu och ladda om än att hon gjort en ko-vändning dagen innan eller nå´t.
    Men undrar hur hon tänker...
    Jag önskar dig iallafall all lycka och nöje i de sista förberedelserna! Kram

• sotj

Åh, jobbigt att det ska behöva ta upp din tid så här veckorna innan. Men tro mig, du kommer få ett mycket bättre bröllop utan henne!

Får man fråga vad du har för bloggadress...?

• didis

Black velvet skrev 2008-09-29 16:53:26 följande:

Jag har bett min tärna om hjälp o då sa hon att hon först skulle fixa privata grejor innan hon kunde kocentrera sig på mitt. Detta gjorde jag tre veckor innan. Jag väntade och pratade med henne två veckor innan.Då sa hon att hon kände sig inte stressad!!!! Jag svarade att jag gjorde det då hon inte ville prata med mig eller titta på klänningen osv.Sen sa hon att hon inte kom alls, och kunde inte förstå att det måste vara så stort med toasmaster osv. hon hade ingen tärna på sitt. Och hon var på bröllop i somras o den tärnan gjorde minsann ingenting!!!Vi har 40 gäster och skall visserligen ha det på ett slott, men stort vill jag nog inte påstå att det är.Fy vad less jag är på henne.
    Låter som om ni hade olika förväntningar på vad det innebär att vara tärna.

Hon tyckte det blev för stort och "allvarligt" och du ville ha mer hjälp o stöd.

Hoppas ni inte tappar bort er vänskap pga detta.
  • Black velvet

En sak är väl att hon inte vill vara tärna, men att helt strunta i att komma?
    Hur behåller man en vänskap efter detta?

• Soon and very soon

tror oxå du har det bättre utan henne! lycka till!

Svar på tråden Min tärna " sa upp sig"