Fikasugna erfarna makar
Abbe: Ja, vi åker bort två veckor! Ge mig en solstol och en bok, så vet du vad jag ska göra i två veckor!
Abbe: Ja, vi åker bort två veckor! Ge mig en solstol och en bok, så vet du vad jag ska göra i två veckor!
Hej tjejer!
Låter som alla haft en trevlig och fet helg!
Imorgon... då smäller det. Då får vi nycklarna till huset!!! Känns overkligt... kl 9.00 är det slutbesiktning. Hoppas att det är en bra besiktningsman som står på vår sida. (även om det ska vara en opartisk part) Vi har haft lite problem med snickaren de sista två veckorna. Ju närmare slutdagen har kommit ju slarvigare och otrevligare har han blivit. Jag förstår att han känner sig stressad, men han har faktiskt haft ända sedan i sommras på sig att jobba. Därför tycker jag inte ett dugg synd om honom. Snarare synd om oss, eftersom det är vi som ska leva med hans slarv.
Vi var vid huset igår eftermiddag när det var tomt och skrev upp alla fel och tog kort på allt. Håll tummarna imorgon för att allt går bra!
Nibla: Skönt att äntligen få ta bort skenan!
Carma: Tack för tummhållningen! Detta känns verkligen som en stor grej för mig/oss!
Hej tjejer!
Nu är jag officiellt husägare! Känns spännande! Slutbesiktningen gick bra. "Bara" 24 anmärkningar, men det var mest smågrejer som att de ska måla om taket i badrummet och byta listerna i vardagsrummet. Det går att flytta in där när som helst nu om vi vill. Fast vi ska flytta nästa vecka på helgen. Känns konstigt... Tror inte att jag kommer att förstå allt förräns vi har flyttat in. Hur var det för er andra husägare?
Nides: Såg din man på Öppna Kanalen igår! *hihi* Han såg lite nervös ut juh! Förresten, visste inte att han gjort en låt om dig! *fnissar som en groupie!*
Ang. 31:e... hur mycket och till vem skulle man betzahlen? Igentligen har jag inte tid, måste packa upp och måste flyttstäda lägenheten. Men ett 2 års jubileum går ju inte att missa!
Kul att Addiz kan komma!
Abbe: Ok, tar med 100 riksdaler!
Förresten, ang. den 31 igen:
Vilken tid är det samling?
Är det någon som åker från stan som jag kan samåka med? Jag slutar jobbet 17.00.
Nides: Åh, då bara måste du se intervjun! Hihi! Det var jättekul och jag tyckte han såg lite smånervös ut!
Hej tjejer!
Vilket klockslag är det den 31:e? Ska bli spännande att se alla häxor och hattar!
Igår var jag hos doktorn igen. Gjorde en ny mammografi och ett ultraljud. Den jädra cystan va tillbaka. Den snälla doktorn fick ta fram stora nålen och tömma den igen. Den låg djupare än sist så det gjorde mer ont denna gången och jag har fått ett litet blåmärke. Hoppas nu på att denna tömningen tog livet av den en gång för alla! Läkaren kallade cystan för en s.k. Arnold-cysta. Jag hade ingen aning om vad det var för sorts förräns han förklarade med att säga som Terminator: "I'll be back!"
Hej tjejer!
Frujj: Angående pysselaffärer, det finns en på danska vägen också som heter Scrapbook.
Carma: Jasså, har Format stängt? Vet du när de stängde? Jag bara undrar, för har för mig att det inte var mer än ett par veckor sedan som jag var där. Men tiden går ju så himla fort idag...
Bauti: Va roligt att det rullar på med fler kunder!
Carma: De har inte stängt riktigt än. Jag har varit där efter Augusti och blev väldigt fundersam just för att jag hörde att de skulle stänga. Googlade lite och hittade detta: format.blogg.se/ Verkar som att hon som äger stället har beslutsångest! Gillade förresten bilderna på skrutten, vilket smile!
Carma: Självklart menade jag bilderna på din blogg!