• FruTez

Fikasugna erfarna makar

Carma: Ang. dagar att pyssla på. Tänkte bara säga att mellan den 24 nov och 10 December är jag bortrest så jag har ett önskemål att det inte blir då? Eller så kanske vi kan ta ytterligaren pysselträff efter det och jul?

Bauti: Sorry, inga bra förslag!

• FruTez

Abbe: *rodnar* Åh, klampade jag bara förbi dig imorse??? Usch, va otrevligt gjort! Det var verkligen inte min mening, men jag var i min egen lilla värld med musik i lurarna... Minns inte att jag såg någon person alls imorse, hehe! Du får rycka tag i mig i förbifarten nästa gång juh!

Fika, jag tycker åxå att det är dags för fika! Kanske lite kort varsel, men va sägs om denna veckan? Nästa vecka har jag en träff på måndag och på onsdagen ska jag ut och fira min födelsedag, om det nu är nått att fira... Någon som kan?

Nibbla: Låter mysigt med sångstund, men jag gissar att det mest är ni mammor som sjunger eller jollrar de små åxå med?

• FruTez

Hej tjejer!

Linum: Saknar dig också på tråden. Jobba inte ihjäl dig nu!

Bauti: Heter bilen din Ior? *fniss*

Carma: Gott med sovmorgon ibland!

Hur ofta brukar ni tjejer titta på era bröllopsbilder? Jag satt och pratade resor med några kollegor och kom att tänka på att jag hade lagt upp massa bilder på nätet. Satt precis och bläddarade igenom bröllopet och bröllopsresan... känns som att det var jättelänge sedan det hände. *suckar längtansfullt*

• FruTez

Bauti: Kul att få se din söta nunna dyka upp här på jobbet och att få lite fika tid (även om det inte var så länge) med både dig och Abbe!

Jag ringde och pratade med Telia. Fick en faktura igår på uppsägningsavgift på telefonen i lägenheten. Vi har ju forts. med Telia i huset, så den avgiften ska vi inte betala. När jag satt där i telefonkön funderade jag ut argument och var beredd på att stångas. Har ju varit med om krångliga kundservicar tidigare. Kom tillslut fram, berättade mitt ärende och hon svarade att jag hade rätt! *tjohoo* För en gångs skulle så behövde jag inte stångas och jag får några slantar tillbaka!

• FruTez

Hej tjejer!

En fråga till er f.d. gravida fruar. En kollega på jobbet var på apoteket igår och köpte stödstrumpor. Hon sa idag att de var så himla fula. Har för mig att ni pratat om just detta med stödstrumpor och att någon av er fått tag på lite roligare strumpor. Nån som kan tipsa?

• FruTez

Abbe: Jag tycker det låter som en alldeles utmärkt idé att Frujj kommer hit med nybakt nån dag, Hihi!

Abbe och Bauti: Var på Åhlens igår. Vilken uuuunderbar avdelning med julgransdekorationer!! Blev helt lycklig och handlade julgransgrejer till mamma, pappa, pappas fru, makens mamma och makens pappa. Vilka vackra och coola saker!

• FruTez

Hur tusan börjar man ett brev? Vi ska skriva några rader var till en kollega som är hemma i cancer. Jag har bara jobbat med henne i två veckor och har alltså inte hunnit lära känna henne. Vet inte vad jag ska skriva om?!? Hur börjar man, ja, förrutom med Hej!??

• FruTez

Ingen som vill hänga med till Prickig Katt efter jobbet? Ska dit och spana efter en present! *visslar och håller monolog*

• FruTez

Så, nu har jag skrivit klart! Vi skulle skriva några rader var. Alltså skriva ett brev per person till kollegan som är sjukskriven. Lite roligt för henne att få massa små brev att läsa! Jag skrev bla. om vad som hänt här på jobbet på sistonde och att hon gärna skulle komma förbi och hälsa på osv. osv.

Satt och tänkte på en sak, med er mammor. Hur ofta ammar ni? Är det varannan timme?

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar