Fikasugna erfarna makar
Det är på måndagar kl 11. Vi sjunger en halvtimma med bebbarna och sen fikar vi.
Det är kyrkan vid ICA Hulan. Vi får höras om det!
Det är på måndagar kl 11. Vi sjunger en halvtimma med bebbarna och sen fikar vi.
Det är kyrkan vid ICA Hulan. Vi får höras om det!
Carma,
Jag tar bilen. Jag vet att det går bussar till ICA, men vet inte vilket nummer.....
Hej på er,
Jag är sjuk! Började få snuva och ont i halsen igår kväll, vilket eskalerade inatt...Var helt tät och bedrövlig imorse så vi somnade om till kl 10.
Gick upp och åt frukost, blev helt kallsvettig. Somnade om med lillan bredvid mig och har nu sovit i två timnar. Är helt groggy och har sprängande huvudvärk....... Lillan är missnöjd, så jag ska nog be N komma hem från jobbet så jag kan sova.....
Så inget Allum för mig, mår kass!
God morgon!
Grattis Tez! Bläddrade i den boken hemma hos svärmor, nästan så jag dreglade ner varenda sida. Snacka om smarriga recept!
Här är vi fortfarande förkylda, dock ingen huvudvärk och det halsonda verkar också flugit sin kos. Tack och lov! Lillan är snorig, så jag skulle ringa BVC och höra med dem hur man ska göra med en sån här liten bebis. Jag ringde vid 8, växeln svarade och sa att de inte hade telefontid förrän vid 9. Så jag ringde 9.30, då svarar växeln igen och säger att telefontiden är mellan 8-9, så jag får ringa imorgon igen....Gah!! Avskyr telefontider.....
Hej,
Lillan har varit på strålande humör så jag tänkte jag skulle ha fotostudio och ta kort till kommande julkort. Svidade om till tomtedräkt, med luva och hela kittet. Då blir hon givetvis jättetrött och måste äta. Nu har hon däckat i sin dräkt liggandes i sin babysitter.....Får nog fota vid ett annat tillfälle.
Igår gjorde jag fotavtryck på henne. Skulle gjort händerna också, men hon var så trött så jag tänkte göra det lite senare och lät fingerfärgen ligga framme på golvet. Efter tio minuter kom jag på att det kanske inte var en så smart idé då man har katter. Fick snabbt röja undan och pusta ut att katterna INTE gått i färgen och sen överallt i huset. Skoj med svarta tassavtryck överallt......*not*
frujj,
Tack för tipset om förkyld bebis. Och grattis på namnsdagen!
Hade tänkt gå till Apoteket idag, men nu spöregnar det så jag stannar nog inne med en kopp te framför kakelugnen som jag eldar i.
Usch, jag avskydde verkligen NYC när jag var där för exakt 10 år sedan. Jag var ju där på en workshop för au pairer innan vi blev utslussade till våra familjer "all over America".
Man kände inte en enda människa, det var skitväder, det var folk överallt, det var skitigt och trafik överallt. Usch, ville bara åka hem!
Sen hamnade jag i Chicago, älskade den staden. Är helt övertygad om att jag skulle ÄLSKA NYC om jag åkte tillbaka idag.
Tänk, nu kan man säga "När jag var au pair för 10 år sedan". hua!
Carma,
Hahah!
Carma igen,
det där med nappflaska, det kan vara kämpigt. Jag har försökt att ge L med flaska men hon har blivit helt vansinnig! Ska prova med en annan napp. Har inte försökt ge henne ersättning än utan bara det jag pumpat ut. Ska göra ett försök till om några dagar.
Annars har jag haft en rätt pissig dag. Snuvig och dan med en gnällig bebis.....N jobbade sent idag och kom inte hem förrän 18.30. Tjafsade lite med honom, men blev sen vänner. Usch, det är nog första gången idag som jag tyckt att det varit riktigt jobbigt att vara mamma. Kanske för att jag själv inte känner mig helt frisk och kry.....
Hej!
Här är det fortfarande förkylt, jag börjar få hosta nu. Lillan är täppt i näsan så nu har näsdropparna kommit till användning. Tack Carma!
Lillan blev dock vansinnig när jag gav dem, hon tyckte inte det var roligt alls.
Vi ska vaccinera Lillan om två veckor. Tez, jag tror inte att sprutorna ger några ärr längre. Jag har inget ärr från någon spruta, men jag vet vilken du menar. Min mamma har ett sånt ärr på armen.
Det är jättevackert med snön och rimfrosten på marken och taken. Älskar sådana här vinterdagar! SKa nog pälsa på oss och ta en promenad till ICA, så vi får lite frisk luft.
Hej!
Drog med lillan ut i trädgården idag, parkerade barnvagnen i solen, lutade mig mot husväggen med en kopp varm choklad och ringde lillsyrran. När vi lagt på hade vi pratat i 1 timma och 15 minuter. Haha! Snacka om skitsnack. hehe!
Vi har två fågelbord på tomten och det är väldigt rogivande att titta på alla små fåglar som kommer och äter. Talgoxar, domherrar, blåmesar, koltrast och till och med en stenknäck! Pensionnärsvarning på mig eller?
Idag hade jag tänkt göra tacopajen på receptbloggen, men jag har verkligen ingen ork så det blir macka och te. Kanske lite charmlöst en fredag, men rätt gott ändå.
På söndag är det skyltsöndag här i förorten, blir en promenad ner till torget för att titta i affärer och den stora julgranen.
Trevlig helg på er!
Hej!
Här är det snuvugt värre! Men har inte lika ont i halsen, och känner mig piggare. Har dock hostat och hostat inatt, men som sagt, det är alltid värst på nätterna.
Snart ska vi hem till svärisarna och lämpa av lilltjejen så jag och N kan åka till IKEA. Vill inte ha med henne dit när hon inte är riktigt bra.
Har förberett adventssakerna som ligger i en låda i källaren, längtar till nästa helg då man "får" ta fram allt pynt.
Har börjat få tillbaka smak-och luktsinne. Igår var inte skoj, kände ingen smak alls. N hade köpt lite fredagsgott men det var ju ingen idé att glufsa i sig då jag ändå inte kände vad det smakade....Dock bra diet att inte känna vad det smakar.
Fördelen att inte ha nåt luktsinne är ju att man inte behöver stressa när man byter bajsblöja! Hah!