Fikasugna erfarna makar
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!
Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn
Frujj
Nej ingen ordning på det
God morgon!
Ser att det är en mamma i tråden nu på morgonen! *vinkar* Gott med lite sömn eller? Hur ofta behöver du annars stiga upp för att pyssla med lilleboo? Tycker det är helt otroligt att mammor orkar. Vet en kompis som fick amma var 3:e timme!
Frujj: Va är det för sida du har hittat? Förra försöket gick ju inte så bra, då det krånglade så tekniskt med inloggningen för några av oss. Annars är jag iaf. ändå ganska nöjd med BT! För mig spelar det ingen roll att vi redan gift oss.
Bauti: Håller tummarna för dig! Du får gärna påminna igen nästa vecka! *kniiper*
Bt funkar bra för mig, dock ej när jag blir anmäld och avstängd.
Min dator har fått någon konstig bassilusk. Jag kan ta emot mail men inte skicka och skriva???
Detta gäller bara från min hotmail.
Dr data var här i går och han bara kliade sig i håret. Då är det illa när inte ens han vet.
Mornings
vilket skitväder! promenerade till stationen- ser ut som jag duschat
neda- röstat redan. Och skickat vidare i mängd! heja J
Idag är det biljarddags på Hällsnäs
Hej hej!
Igår var vi på playdate hela dagen. Lillan var exemplarisk och sov i vagnen i tre timmar, sen ammade jag henne och sen sov hon hela vägen hem i bilen. Duktig flicka!
Har gått ner till att bara amma henne en gång på natten, vilket är skönt. Hon lyckas pricka in tiden då 90210 går i repris på TV400. Duktig flicka igen!
Om en stund ska vi åka till Allum. Jag ska ga till Panduro och köpa en canvas och fingerfärg och så ska jag göra hand- och fotavtryck på lillan. Kan nog bli fint!
Vi har lite sjukdomar i släkten och familjen för närvarande. Min bror har haft ont i magen en längre tid och varit hos läkaren som inte hittat nåt. I onsdags skulle han dit igen och innan jag pratade med honom trodde han att det var cancer och att det i stort sett var kört. Men nu har han fått diagnosen IBS (Irritable Bowel Syndrom) en slags kronisk sjukdom i tjocktarmen. Någon som känner till den?
Sen igår ringde min mormor helt förtvivlad då hennes syster som bara är 62 år ramlat ihop hemma och det visat sig att hon har två tumörer i hjärnan.....
Det är nu man inser att man inte ska ta livet för givet.....
Nibla- så tråkigt. Men skönt att det inte var cancer för din bror. Irriterad tjocktarm.. hmm.. tror att en kamrat hade det. Men om det var IBS... det vet jag inte. De opererade bort en del av tarmen o sen har han varit jättefrisk
Nibla: Har en kompis som har IBS och han mår bra. Ibland så "rasar" magen och han får ont ifall han ätit nått... Det är en sjukdom som inte går att bota, men han lever med det och mår trots allt bra. Hitta en bra sida om IBS:
www.magotarm.se/foldrar/ibs.html
Tråkigt med din mormors syster! Våran kollega som är hemma sjukskriven har också två hjärntumörer. Det verkar vara vanligare än vad man tror. Jäkla cancer alltså... tänk om man kunde uppfinna ett vaccin mot det, va många man kunde rädda!
Förresten Nibla, bebisen är inte bara söt utan väluppfostrad!
Nibla: Vad tråkigt med dina släktingar.
Jag kan en del om IBS, det ingår ju i vårat yrke så att säga. Kan hända att jag har en del information i mina bokhyllor, ska titta efter när jag har tid (= med när båda barnen sover samtidigt...)
Du får säga till honom att han säger till sin läkare att han skriver en remiss till en sån som jag... Var det han som bodde i staden som börja med S?
Jo man kan använda en "låst" blogg att skriva i, kan ju fixa en i samma "grupp" som receptbloggen