• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Carma07

Usch, vad tidigt. Själv har jag blivit utsparkad från sängen nu och ska äta frukost.

På schemat idag står en tripp till Borås och läkaråterbesök hos Neo.

Det verkar som om att det går att laga och fixa till läckan. Skönt det. Maken har en kompis som är utbildad rörmokare som var här och kollade.

• Nibla

God Mörrning!

Här är förkylningen på väg bort för oss båda, dock inte för N som ligger nerbäddad i sängen. Varför är karlar så mycket klenare än oss kvinnor när de är sjuka? Jag ska iväg med lillan om en stund och bad N lägga i en maskin tvätt, plocka ur diskmaskinen och mata katterna eftersom jag inte hinner.
    Då säger han: "Men jag är ju så dålig". Jaha? Och? Jag var minst lika dålig förra veckan och gjorde alla sysslor INKLUSIVE att ta hand om en 3 månaders bebis. BAH!

Nu ska jag och lilla till Eriksberg och äta sushi med min chef!

• Frujj

God förmiddag!
    Åter hemma efter ett låååångt besök på barnakuten med lilleman igår. Han har fått storebrors förkylning som har satt sig på luftrören så det låter som ett tröskverk när han andas. Fick åka in med honom igår och få lite inhaleringsmedicin och cortison och annat gojs. Nu är han väl lite bättre. Fast inte så mycket. Gahh så trött på dessa förkylnings baciller.

Nibla och Carma: Ett tips från personalen på barnakuten var att har man en liten med igentäppt näsa så kan man ge Nezeril från 2 år, den har avsvällande effekt vilket den från 1 mån inte har, och de blir inte beroende av den.

Ab: Ha det så trevligt i hufvudstada!

Nibla: Gott det låter med sushi!

Carma: Äshc vad surt med allt som pajjar samtidigt, men skönt att rörmokaren kan laga!

Tezz: (som ligger på en varm härlig strand nu...) hoppas ni har det underbart på semestern! *avis* ;-D

• Frujj

... och så ser jag att jag inte ens kan stava till äsch...

• Carma07

Pust...en och enl halv timme med en dotter med magknip. Efter lite rapar och prutar blev det äntligen bra igen. Det känns i ryggen att skumpa omkring på henne.

Tillbaka från Borås. En sjukgymnast och läkare kollade på hennes rörelsemönster för att se hur hon betedde sig och kollade även hur hon hängde med med ögon och huvud och lite allt möjligt. De sa att hon var jättefin, duktig och lite före sin tid. Hon grep redan efter ringen utan att de stimulerade hennes gripreflex. Det känns väldigt skönt att höra läkarna säga hur duktig hon är. *stolt*

Frujj: Usch, vad trist att bli stammis på barnakuten. Hoppas ni blir friska snart. Antar att du inte ska på öppet hus för Mary Kay imorgon då?

• Linum

Kan vi ta en fika snart?

Jag behöver nog det, tror jag. Ni också, tror jag

• Ab fab

BAUTI- gratta Linus the dog på namnsdagen!

• Carma07

Godmorgon

Igår kväll var det inte roligt. Efter första stunden med magknip som vi trodde var över så fortsatte det några timmar till. Usch, stackarn. Hon skrek så man trodde att både trumhinna och stämband skulle gå sönder. Det satt hårt åt, men till slut så fick hon pruttat, bajsat, rapat och spytt ut det.

Fika låter bra. Men det beror lite på när, var, hur att pussla ihop det med lilltjejen. Eller vad säger ni om adventsfika här hemma?

Bauti: Gratta hunden den här gången.

• Bauti

Hej

Ja både man och "barn" har namnsdag tätt.
    Han tackar för gratulationerna

Fika, ja tack. NÄR!!!!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar