• nossan

nu är det nära alla oktoberbrudar.

Nu är det verkligen nära och känns ofattbart då man planerat detta så länge nu. Hur kommer det att kännas efteråt, tomt eller skönt?
    jag har 18 dagar kvar tills jag blir Fru Berglund och jag ser verkligen fram mot det=)

men otroligt va jag börjar bli nervös....hur är det med er andra?

• Svar på tråden nu är det nära alla oktoberbrudar.
  • annie19

Jotack..kom precis på att det bara är drygt tre veckor kvar att fixa allt (?) på..huvva..
    Det mesta är ju klart men jag är ( tyvärr) väldigt kontrollerande av mig så jag vill i stort VETA hur dagen blev nu så jag kan andas ut..men såklart ändå ha den ogjord ändå..blev detta rörigt kanske..isf stämmer det bra med mitt inre.
    En av mina största fasor nu är att klänningen ska bli skitig under fotograferingen innan vigseln..och tänk om andra ( vilka ? ) ska tycka att favorsen( hur stavar man till det ?) är töntiga osv..

Är du annars klar med detaljer och så ?

Jag tror det kommer att vara en blandning mellan lättnad och lite ångest över att det aldrig kommer igen..

• nossan

jag har det mesta klrt tror jag!

ska iväg till my lady idag och fixa det sista med klänningen.
    Maten ska vi beställa så den är kvar.
    tror det är det ända som jag har kvar att bocka av på listan..*s*

känner mig förvirrad med allt detta planerande som man gjort så länge och helt plötsligt är allt så gott som klart.
    känns redan lite tomt men ack så skönt.

Å jag känner på mig att jag blir hippad till helgen, enda helgen innan bröllopet jag är ledig, jobbar annars natt inom vården och jobbar nästa helg.
    Min blivande man fick sin svensexa i lördags.

gud va jag babblar men det är nog nervositeten. var dag nu känns som det handlar om bröllop fram och tbax.
    Jo kom på fotografen ska vi träffa tis 2 oktober sen är det oxå klart....

• annie19

Jag har oxå kvar min hippa..svensexan var i lördags..och de har bara två helger på sig, den sista innan är jag inte hemma. Så nu gäller det varje frdga att gå och lägga sig nyduschad, välsminkad och håret tillrättalagt, får väl sitta upp och sova

och jag känenr detsamma..konstig känsla att det bara kommer att va en dag och sen är det slut efter dessa månader av detaljer..kanske får göra om det vartannat år.med samma man naturligtvis *fniss*
    förnya löftena och så..

Babbla på du..du är i gott sällskap

Vad hittade dom på med din blivande ?

• nossan

Dom körde min blivande till västerås kl 1000 och fick prova på fäktning.
    Dom hade en istruktör och körde turnering. gissa va ont grabbarna grus hade av träningsvärk dan efter och sitter i än, sedan körde dom hem till våran bestman och käkade lunch och satt där å drack lite olika ölsorter, iväg sedan till centrum och åt på papas tapas, han fick nån äklig drink med tabasco i..haha, min blivande va hemma till 22 då han va liiiiiiiiite mycke på lyset..*s*...men iof hade dom hållt på i 12 timmar.

ja du man får se till att håret är fixat och sminket sitter på innan brudarna kommer för att hippa en..*s*...
    men som du säger man får sitta och sova=)

Det där med att förnya löfterna borde va obligatoriskt ...'s*....stackars oss som inte har nått kvar att planera sen=)

• annie19

Vet inte jag..men det låter lite bekant..min kom hem efter 10 (??!!!) timmar..
    det är väl så att det är aningens lite mer alkohol med i bilden på svensexorna kanske..

jadu..jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för projekt som " bara MÅSTE" fixas..brukar tas emot med måttlig förtjusning hemma

• nossan

Karlar, dom har inte riktigt lärt sig att med mer alkohol i sig jue onyktrare blir man och droppar av..:*s*
    Huvudsaken va jue att dom hade det skoj=)

så nu måste jag packa in brudklänningen i bilen och åka iväg å fixa det sista med den, korsetten skulle jag oxå ha på mig så nu känner jag mig smal och kippar efter andan..*skojar*

• glad och sprudlande

Ja ojojoj...det börjar närma sig kan man säga och jag har en hel del kvar som ska göras. jag började planera för två månader sedan så jag har inte haft så gott om tid som ni andra men roligt har det varit.

Det är ju först nu man faktiskt rent praktiskt kan göra allt det där man har planerat så mitt schema är fullspäckat med aktiviteter varje dag. Det är tur att jag är hemma på dagarna.

Ikväll kommer tjejerna, rådet, och vi ska sätta hela planeringen. Allt ska kollas i minsta detalj. Känns väldigt skönt.

Jag tror det kommer att bli lite tomt men kanske att man då hinner med allt det där andra man gjorde innan man började planera bröllop.

Iiiiiihhhh...det är så spännande!

• VivviM

Vi har ca 4 veckor kvar (25/10) och jag börjar bli lite nervös. Min m2b blev svensexad för två veckor sen och jag hippad i lördags. Hade jätteångest i söndags när jag insåg att det aldrig kommer hända igen för jag hade sååååå himla kul. En helt underbar dag....Kommer nog kännas lite så efter bröllopet oxå misstänker jag.

Men planeringsmässigt är det mesta klart. Vi måste titta på lokalen och bestämma dukning i helgen och även bordsplacering och program. Annars är det mesta spikat men prästen har inte ringt än så jag ger honom en vecka till innan jag tar kontakt.

Har ni alla haft samtal med prästen?

• nossan

jag har fått brev från prästen om hur vigsel programet kommer att se ut. sen info om att han kommer höra av sig dom närmaste dagarna....så jag hoppas ahn ringer snart så man får spika klart allt det där oxå=)
    Dom borde iaf ringa snart nu när det bara är 18 dagar kvar.
    annars ringer jag nästa vecka å kollar upp det

• nossan

nu börjar jag verkligen stressa upp mig. småsaker som ska fixas mina föräldrar kommer ner från kalix imorgon, kul är jue att dom kommer men man känner att man inte riktigt hinner att vara social men jag får försöka klämma in den biten oxå.

Svar på tråden nu är det nära alla oktoberbrudar.