• sandyh

Önskelistan

Alltså, vi har ingen aning om vad vi ska önska oss. Vi har allt.

Men om vi säger så till alla kommer nog många ändå att ta med sig något och då kanske det blir något helt märkligt?

Pengar är trist att ge, men det och presentkort är det enda jag känner att jag skulle vilja ha.

Vad har ni andra önskat er, eller fått, som ni inte visste att ni behövde!?

• Svar på tråden Önskelistan
  • morsian09

Hej,

vi brottas med samma problem, men jag tycker rent pricipiellt att det känns konsigt att önska sig pengar (reda pengar alltså), däremot kunde kanske ett presentkort vara en idé. Tyvärr känner jag flera som inte vill ge pengar eller presentkort eftersom det känns som man måste ge mer (i summa) än man kan då det gäller en faktisk sak.

Så vi har tänkt igenom och även om vi har allt har vi kommit fram till en kompromiss: Istället för pengar till bröllopsresan eller kommande renovering, har vi önskat oss upplevelser. Biljetter till en konsert, teater, en båtkryssning på bröllopsresan som vi annars inte skulle tagit osv. Vi har också önskat oss lite traditionella grejer, för att sedan ge de gamla till välgörenhet. Typ fräsha upp lakansförrådet (Ikea mot Gant), snygga nya handdukar (Jysk mot Marimekko), ny fruktskål (Åhlens mot Alessi)... om man verkligen funderar finns det alltid nånting i köksskåpet som skulle kunna bytas ut/upp. Vi kommer kanske att ha ett konto för de som är hugade, men vi vet inte riktigt ännu. På detta sätt gör vi att gästerna är säkra på att de där pengarna de ger inte går till att betala av amorteringen på lånet (skulle jag själv tycka var en trist gåva att "ge"), plus att vi själva kan ge av vårt överflöd till behövande genom att donera de gamla "dubletterna" till Röda Korset.

Sannolikheten att ni bara har designprylar genom precis hela huset är väl ganska liten, så nån liten lista borde ni väl kunna åstadkomma ändå - men om ni har det så förstår jag verkligen ert problem! :D

• morsian09

Ja, den där välgörenhetsfondinsättningsgrejen var ju superbra, den sätter vi in också!

• hgav

När det gäller "presenter mot fattigdom" och kiva så får den som köper ett certifikat och/eller någon liten symbol som man kan slå in och ge i paketet till oss.
    Jättebra siter, vi har använt oss av dom när vi har haft presenttorka.

• Robina67

i bröllopspresent fick vi bla följande:
    ett vinkylskåp
    en blender
    live-it (teater + middag)
    bongo (upplevelse)
    presentkort på DUKA
    pengar
    en fin kökshanduk (dyrare variant, med ett brudpar vävt på)

Vi är jätte-nöjda!!!

• Lovecats

Jag har funderat på om man inte kan önska sig presentkort till en viss resebyrå inför bröllopsresan. Den lär dröja lite efter bröllopet, nämligen, och de flesta föredrar presentkort och/eller önskelista framför att fundera ut något själv, reda pengar, eller att komma tomhänta (om än ombedda att göra det).

• sandyh

Smarta förslag!

Vi har verkligen inte några märkesgrejjer här hemma, men har heller inte behovet av att byta ut något. Vår Åhlénsskål funkar, så varför önska oss en ny av ett annat märke? Mormors gamla hushållsassistent är inte speciellt snygg, men den bara går och går och går...så vi är inte i behov av något sådant heller.

Upplevelser, som konserter och så va en riktigt bra grej! Även välgörenhetsfonder!

Det är svårt det här...

• Fenixx

presentkort på IKEA funkar ju alltid att önska sig annars.

• Mrs Baom

Vi är så trista så vi önskar oss pengar till bröllopsresan. Vi var på ett bröllop där brudparet önskade sig pengar och med lite fantasi så kan man göra det mycket personligt och kul. Annars så önskar vi oss presentkort så vi kan köpa nya täcken och kuddar till sängen. Nya tapeter i sovrummet skulle också behövas...

Hoppas ni får det ni vill ha:)

• sandyh

Alltså, VI önskar oss gärna pengar, så kan vi kanske köpa en ny soffa eller matbord. För vi hyr halvmöblerat i andrahand ett tag till.

Problemet är bara att många tycker att det är trist att ge pengar eller presentkort. Det tycker även jag själv. Men det är bra att få. Så jag försöker ändra på mig själv i den där punkten.

Husmusens tips va bra! Det har ramlat in MÅNGA bra förslag. Tack!

• Xaston

Önska er specialdesignad parfymer, där ni kan anpassa dem efter precis vad ni själva uppskattar för dofter.

Svar på tråden Önskelistan