Nytt namn. Betala för nytt leg mm?
Jag kommer ta min killes efternamn när vi gifter oss. När man ska fixa ny legitimation när man bytt namn, får man betala för det då? hur mycket i så fall?
Jag kommer ta min killes efternamn när vi gifter oss. När man ska fixa ny legitimation när man bytt namn, får man betala för det då? hur mycket i så fall?
Det beror på vad för leg du talar om, körkort behöver du betala 200 kr plus det du ger för kort.
Har man körkort så behöver man inte annat leg, men om du talar om vanligt leg så tror jag att det ligger runt 400 kr.
dagen efter att pappren (personbeviset) från skatteverket kom, damp även pappren om nytt körkort ner, internetbanken ändrade mitt efternamn automatiskt, men nytt bankkort mailade jag om..det är på väg...lindex clubkort kom häromdagen, + en kupong på 50 kr ??? va paff jag blev....
Nu ska jag beta av alla andra kort, som medmera och ica samt alla bonuskort man samlat på sig....*suck*
jo, att ta nytt kort till körkortet kostar 150 och att få ett nytt körkort kostar sen ytterligare 150...
Jag fick papper om nytt körkort idag (gifte mig 27/9), det står att det kostar 120 kr. Skiljer det sig från person till person??
Det skiljer säkert från distrikt till distrikt. Här kostar det 460 oavsett id handling
Jag har inte körkort (usch bilar är ju farliga! ) så jag bytte id-kort. Skaffade ett nationellt id-kort hos polisen, kostade 400 kr. Jag tyckte det var praktiskt då man inte behöver ha foto med sig, de har en egen fotomaskin så man tar kortet på plats. Och så är id-kortet gulligt aprikosrosa.
Man kan också göra det hos bankerna, kostar ungefär samma, då får man fixa foto själv.
Jag bor i Sthlm och betalade 120 kr för mitt nya körkort och 400 för passet...
Sen tillkommer ju det som du betalar för bilderna till körkortet.. de till passet tas på plats och kostar inget.