Bröllospresa till Guadaloupe - vill ha tips
Jag vet att flera här har åkt till Guadaloupe med Langley och jag skulle vilja ha tips på saker att göra där eftersom vi åker dit i feb-09 med våran son som då kommer vara 19 måns.
tack på förhand!
Jag vet att flera här har åkt till Guadaloupe med Langley och jag skulle vilja ha tips på saker att göra där eftersom vi åker dit i feb-09 med våran son som då kommer vara 19 måns.
tack på förhand!
* PUFF *
Saker att göra... Guadeloupe är inte sa himla utvecklat pa turistfronten sa det är eg mest ställen att se och underbara stränder. Maken har familj där borta sa vi var ju riktigt "ute pa landet". Var ska ni bo och kommer ni att ha bil?
Mitt favoritställe var Grande Anse - helt underbar strand. St Anne är fint men det är där alla turister haller till. Pointe à Pitre är väl värt ett besök med sin marknad, antar jag, men personligen föredrog jag att halla mig utanför städerna som är ganska slitna och röriga.
Fragan är väl om man maste göra sa mkt mer än njuta av väder och strand
Vi åkte med Langley på vår bröllopsresa i juli...det finns mängder av utflykter att göra som Langley ordnar med... Samtidigt kan jag kanske inte rekommendera dessa när man har små barn...vi vandrade till vattenfall (ca 1 h vandring), vandrade upp på vulkanen (nästan en heldagstur och man var ganska slut efter det), åkte på djuphavsfiske (heldagstur), åkte ut till en paradisö och snorklade, besökte Mangroveträsken, seglade ut till en ö som är full av leguaner, besökte ett bananplantage och ett romdestilleri. Vi var även över på den andra ön som Zozo skriver om...stränderna där är visserligen vackra och vädret är ju soligare på den sidan...men det var alldeles för mycket folk på dessa stränder tyckte vi...vi som var vana vid vår "egen" strand på Basse Terre...
Hör gärna av dig om du vill veta mer!