Ändring av namn - passet då?
Vi ska snart beställa vår bröllopsresa, men ska jag beställa den i mitt gamla namn eller nya? Vi kommer åka en vecka efter bröllopet.
Vi ska snart beställa vår bröllopsresa, men ska jag beställa den i mitt gamla namn eller nya? Vi kommer åka en vecka efter bröllopet.
Då är det lämpligast att boka i ditt nuvarande namn eftersom du inte kommer hinna ansöka om nytt pass innan ni åker.
Du kommer inte hinna få (kanske inte ens ansöka) om nytt pass innan resan, så boka du i ditt gamla namn!
Som andra svarat, boka i ditt nuvarande efternamn. Vi åker 2 dagar efter bröllopet och jag kommer inte hinna göra nytt pass så jag kör mitt nuvarande namn.
jag hade mitt gamla namn på min smekmånad, biljetten var köpt i det namnet oxå.
ngn min VF poängterade som var bra att tänka på är att inte skriva sitt nya efternamn tex i hotellets gästbok eftersom de kommer reagera på det. Det var tydligen en brud som gjort det för hon ville så gärna skriva sitt nya namn och hotellet var bokat i henneas gamla osv.
För mig var det iaf inga problem och dagen efter vi kom hem kom papperna från skatterverket så nu ska jag gå och skaffa nya IDhandlingar
Flygbolaget kräver att du har samma namn på pass och biljetter - annars kan de neka en att resa. Om hotelelt låter en checka in i nåt annat namn än det som står i passet beror mycket på lagarna i det aktuella landet. Är det viktigt där med id-kontrollen så kan det som varnas för ovan hända.