• hansen

Vi letar resa för vår smekmånad,hjälp!

Vi letar och letar,men det är en sån djungel bland resor att välja mellan, så vi tänkte om man kunde få lite bra tips och förslag just speciellt för en härlig "honeymoon" till nåt som mauritius hållet-hawaii el liknande.

Tacksam för svar

Mvh:Fredrik

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 13:15
    Resan är i juli kan vara bra och veta=)

• Svar på tråden Vi letar resa för vår smekmånad,hjälp!
  • MulleNuh

Jag satt o kika på en filmsnutt från maldiverna! My GOD säger jag!!
    Kolla upp det.. Tror det finns filmer på fritidsresor.

• hansen

har faktiskt redan kollat på maldiverna när jag hade detta ämne i huvudet,synd bara att regnperioden maj-nov,,så tyvärr kan vi ej boka de himmelriket;(

• chamor

Så vitt jag vet är det inte regnperiod på Maldiverna utan ett ganska säkert resmål året runt med "garanti" på bra väder...

• MulleNuh

ahaa ok.. Ja himmelriket är rätt ord..

hansen skrev 2008-10-02 14:02:23 följande:
    har faktiskt redan kollat på maldiverna när jag hade detta ämne i huvudet,synd bara att regnperioden maj-nov,,så tyvärr kan vi ej boka de himmelriket;(
  • hansen

jo dom har regnperiod maj-nov och det är väldigt blåsigt under vår sommarperiod, har pratat med lime-travel och fick just mail då det annars var en perfekt resa. även fritidsresor börjar inte sina resor förrän nov..så det kan va bra och veta!

• MulleNuh

Vi ska ev åka till Florida. Eller Thailand.

• hansen

Nice, Florida har vi inte kollat efter,några bra alternativ på hotell?

• chamor

Vi var till Thailand till öar som INTE är överbefolkade av svenskar och det var verkligen HIMMEL på jorden.. Finns lite bilder om ni vill se www.resdagboken.se/Default.aspx&section=myimagegalleries&journeyId=309836&userID=89647

• MulleNuh

Vi tänkte hyra hus.. Så jäkla billigt.. Ska fråga sambon sen när han kommer hem vart han har kollat..

hansen skrev 2008-10-02 14:31:24 följande:
    Nice, Florida har vi inte kollat efter,några bra alternativ på hotell?
  • rockferry

Malaysia! Paradisöar och bra shopping i KL. God mat också! Och billigt :)

• 081110 1

Jag kan verkligen rekommendera den lilla ön Djerba utanför Saharas ust (Tunisien) och ett hotell som heter SAS Radisson.Kan bokas med Apollo.

Vi var där i somras och var supernöjda. Vill du se bilder kan du göra det här:

husmusen.blogg.se/2008/july/sas-radisson-resort-djerba.html

Billigt, bra service, fantastiskt hotell med snygg design bra mat och bra uppdelning mellan par och par med barn (så att man inte stördes av varandra oavsett om man åkte som familj eller par på kärlekssemester).

Rekommenderas varmt! Kostar mellan 6000-8000 kr per vecka i juli (då vi åkte) via Apollo men då bokade vi alldeles fär nära resan. Säkert billigare om man är ute i god tid.
    husmusen.blogg.se/2008/july/semesterplaner.html

• hansen

Tack för tipsen,ska genast in och kolla detta=)

ha en fortsatt trevlig helg!!!

Svar på tråden Vi letar resa för vår smekmånad,hjälp!