• sotj

Kuala Lumpur-var ska vi bo???

Nu har vi äntligen bokat vår bröllopsresa och kommer åka till Malaysia i december!!!

Allt är bokat och klart förutom hotellet i Kuala Lumpur där jag inte kan bestämma mig om jag vill bo på
    Hotel Maya eller Grand Millenium...

Är det någon som varit där som vet var man ska bo eller kan tipsa om vilket hotell vi ska välja? (beroende på läge/komfort mm)

• Svar på tråden Kuala Lumpur-var ska vi bo???
  • Utomlands 2008

Var ligger de då? Och vad vill ni att hotellet ska ligga nära för ngt? Har du länkar?

• junikul08

Vi bodde två nätter på Boulevard Hotel och var supernöjda. Det är jättestort men ändå lyxigt, med stooooor frukost från hela världen, pool, mycket prisvärt, massa gott på room service, bra service. Det ligger dessutom i samma byggnad som Malaysias största galleria. Vi trivdes så bra att vi knappt ville lämna hotellområde/galleria!!! Bli inte avskräckta av att det är stort, det är verkligen toppen. Stora sköna sängar. Ligger dock inte centralt, men där finns bra kollektivtrafik.

Säg gärna till hur det blir, om ni bokar och vad ni tyckte!

• sotj

Tack för bra tips!
    Jag tror dock att det står mellan dessa två hotell men är såklart även öppen för andra förslag, 4-5 stjärniga.

Grand Millenium: www.agoda.com/asia/malaysia/kuala_lumpur/grand_millenium_hotel.html

Maya: www.agoda.com/asia/malaysia/kuala_lumpur/hotel_maya.html

Funderar lite på vilket som har bäst läge och om någon som kanske hört eller bott på dessa hotell....

Man vill ju att det ska bli så bra som möjligt på sin Honeymoon

• Grund

Sotj,
    Vad ska ni hitta på mer på resan? Vi har också bokat i december men precis tvärtom mot er så har vi bara bokat hotell i KL än så länge. Våra hotell i KL: Crowne Plaza och Mandarin någonting. Båda är rekommendationer från vänner.

• sotj

Grund: Vad kul att ni oxå åker till malaysia!

Vi har inte hunnit kollat så mycket vad vi ska göra faktiskt.
    Kommer att vara 10 dagar på Langkawi (Hotellet "The Westin") och 5 dagar i Kuala Lumpur.

Har ni några bra förslag på vad ni ska göra?

Vad betalar ni för hotellen i KL och vad för slags rum har ni då?
    Vi vill ha någon slags svit och just nu känns det som riktigt
    i-landsproblem att behöva välja vilket lyxhotell man ska ta...

Men det är mycket som ska matcha. Bra hotell, bra läge nära shopping och restauranger, fin svit... Så svårt!

Svar på tråden Kuala Lumpur-var ska vi bo???